2.2. Železniční doprava
+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------------------+
| Odvětvová kritéria | |
+------------------------------+------------------------------+--------------------------------------------------+ Dopadová kritéria |
| Druh služby | Druh subjektu | Speciální kritéria druhu subjektu | |
+------------------------------+------------------------------+--------------------------------------------------+--------------------------------------------------+
| 2.2.1. Provoz dráhy | Provozovatel dráhy podle | a) Pověření k zřízení, správě a udržování | Dopad kybernetického bezpečnostního incidentu |
| | zákona o drahách | železniční infrastruktury, včetně řízení | v informačním systému nebo síti elektronických |
| | | dopravy, zabezpečení nebo signalizace, | komunikací, na jejichž fungování je závislé |
| | | b) centrální dispečerské stanoviště, | poskytování služby, může způsobit |
| | | c) kontrolně analytické centrum, | I. závažné omezení či narušení druhu služby |
| | | d) automatické stavění vlakových cest, | postihující více než 50 000 osob, |
| | | e) automatické vedení vlaku nebo | II. závažné omezení či narušení jiné základní |
| | | f) evropský systém řízení železniční dopravy. | služby nebo omezení či narušení provozu |
+------------------------------+------------------------------+--------------------------------------------------+ prvku kritické infrastruktury, |
| 2.2.2. Provoz drážní dopravy | Provozovatel drážní dopravy | a) Poskytování hnacích vozidel zařazených na | III. hospodářskou ztrátu vyšší než 0,25 % HDP, |
| nebo zařízení služeb | nebo zařízení služeb podle | tratě transevropské dopravní sítě (TEN-T), | IV. nedostupnost druhu služby pro více než |
| | zákona o drahách | systému mezinárodních železničních | 1 600 osob, která není nahraditelná jiným |
| | | magistrál (AGC), systému nejdůležitějších | způsobem bez vynaložení nepřiměřených |
| | | tras mezinárodní kombinované dopravy | nákladů, |
| | | a souvisejících objektů (AGTC) nebo | V. oběti na životech s mezní hodnotou více |
| | | železničního koridoru pro mezinárodní | než 100 mrtvých nebo 1 000 zraněných osob |
| | | nákladní dopravu (RFC), | vyžadujících lékařské ošetření nebo |
| | | b) provozovatel železniční dopravy, jehož hlavní | VI. narušení veřejné bezpečnosti na významné |
| | | činností je přeprava zboží nebo cestujících | části správního obvodu obce s rozšířenou |
| | | na tratích transevropské dopravní sítě | působností, které by mohlo vyžadovat |
| | | (TEN-T), systému mezinárodních železničních | provedení záchranných a likvidačních prací |
| | | magistrál (AGC), systému nejdůležitějších | složkami integrovaného záchranného systému. |
+ | | tras mezinárodní kombinované dopravy | |
| | | a souvisejících objektů (AGTC) nebo | |
| | | železničního koridoru pro mezinárodní | |
| | | nákladní dopravu (RFC) nebo | |
| | | c) podnik odpovědný za řízení alespoň jednoho | |
| | | zařízení služeb nebo za poskytování alespoň | |
| | | jedné doplňkové nebo pomocné služby podle | |
| | | zákona o drahách. | |
+------------------------------+------------------------------+--------------------------------------------------+--------------------------------------------------+