CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 38/2008 Sb.m.s. Sdělení o Smlouvě o otevřeném nebi Část II. - Odchylky od letového plánu

Část II. - Odchylky od letového plánu

38/2008 Sb.m.s. Sdělení o Smlouvě o otevřeném nebi

Část II. - Odchylky od letového plánu

1. Odchylky od letového plánu se povolí během pozorovacího letu, pokud to je třeba vzhledem k:

(A) povětrnostním podmínkám ohrožujícím bezpečnost letu;

(B) technickým potížím pozorovacího letounu;

(C) zdravotnímu stavu jakékoliv osoby na palubě; či

(D) pokynům řízení letového provozu ohledně okolností způsobených vyšší mocí.

2. Brání-li kromě toho povětrnostní podmínky účinnému použití optických čidel a infračervených řádkových snímacích zařízení, povolí se odchylky, pokud:

(A) jsou splněny požadavky bezpečnosti letu;

(B) v případech, kde to vyžadují vnitrostátní pravidla, je povolení uděleno orgány řízení letového provozu; a

(C) výkonnost čidel nepřesáhne parametry uvedené v čl. IV odst. 2, pokud není dohodnuto jinak.

3. Pozorovaný stát je oprávněn zakázat použití konkrétního čidla v průběhu odchylky, která přivede pozorovací letoun pod minimální výšku nad povrchem země stanovenou pro provoz tohoto konkrétního čidla v souladu s omezením pozemní rozlišovací schopnosti uvedeným v čl. IV odst. 2. V případě, že odchylka vyžaduje, aby pozorovací letoun změnil svou letovou trasu o více než 50 kilometrů od letové trasy uvedené v letovém plánu, je pozorovaný stát oprávněn zakázat použití všech čidel umístěných na pozorovacím letounu za touto 50kilometrovou hranicí.

4. Pozorující stát je oprávněn zkrátit pozorovací let během jeho provádění v případě poruchy čidla. Velící pilot je oprávněn zkrátit pozorovací let v případě technických potíží ohrožujících bezpečnost pozorovacího letounu.

5. V případě, že odchylka od letového plánu povolená odstavcem 1 této části způsobí zkrácení pozorovacího letu nebo ke zkrácení dojde podle odstavce 4 této části, započítá se pozorovací let do kvót obou smluvních stran, s výjimkou případů, kdy je zkrácení způsobeno:

(A) poruchou čidla na pozorovacím letounu poskytnutém pozorovaným státem;

(B) technickými potížemi pozorovacího letounu poskytnutého pozorovaným státem;

(C) zdravotním stavem člena letové posádky pozorovaného státu či letových pozorovatelů; nebo

(D) pokyny řízení letového provozu ohledně okolností způsobených vyšší mocí.

V těchto případech je pozorující stát oprávněn rozhodnout, zda bude let započítán do kvót obou smluvních stran.

6. Údaje shromážděné čidly si pozorující stát ponechá pouze tehdy, započítá-li se pozorovací let do kvót obou smluvních stran.

7. V případě, že dojde k odchylce od letového plánu, jedná velící pilot v souladu se zveřejněnými vnitrostátními letovými předpisy pozorovaného státu. Jakmile přestanou existovat důvody odchylky, může pozorovací letoun se svolením orgánů řízení letového provozu pokračovat v pozorovacím letu v souladu s letovým plánem. Dodatečná letová vzdálenost pozorovacího letounu způsobená odchylkou se nezapočítá do maximální letové vzdálenosti.

8. Představitelé obou smluvních stran na palubě pozorovacího letounu musí být neprodleně informováni o všech odchylkách od letového plánu.

9. Dodatečné výdaje plynoucí z ustanovení tohoto článku se nahrazují v souladu s částí I odst. 9 přílohy L této smlouvy.