CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 38/2008 Sb.m.s. Sdělení o Smlouvě o otevřeném nebi Část I. - Předletová inspekce pozorovacího letounu a čidel pozorujícího státu

Část I. - Předletová inspekce pozorovacího letounu a čidel pozorujícího státu

38/2008 Sb.m.s. Sdělení o Smlouvě o otevřeném nebi

Část I. - Předletová inspekce pozorovacího letounu a čidel pozorujícího státu

1. Účelem předletové inspekce pozorovacího letounu a čidel poskytnutých pozorujícím státem je potvrdit, že pozorovací letoun, jeho čidla a související vybavení odpovídají těm, jež byly certifikovány v souladu s ustanoveními přílohy D smlouvy. Pozorující stát je oprávněn provést předletovou inspekci pozorovacího letounu a jeho čidel poskytnutých pozorujícím státem s cílem potvrdit, že:

(A) pozorovací letoun, jeho čidla a související vybavení, popřípadě včetně čočky a fotografického filmu, odpovídají těm, jež byly certifikovány v souladu s ustanoveními přílohy D smlouvy; a

(B) na palubě pozorovacího letounu nejsou žádné jiné položky vybavení než položky povolené článkem IV smlouvy.

2. Po příletu pozorovacího letounu do místa vstupu pozorovaný stát:

(A) poskytne seznam inspektorů, jejichž počet nepřesáhne deset osob, pokud není dohodnuto jinak, s uvedením obecné funkce každého inspektora;

(B) poskytne seznam položek vybavení, které inspektoři hodlají použít během předletové inspekce, uvedený v části II odst. 5 přílohy D smlouvy; a

(C) informuje pozorující stát o svém plánu předletové inspekce pozorovacího letounu a jeho čidel.

3. Před zahájením předletové inspekce osoba označená pozorujícím státem:

(A) poučí pozorovaný stát o inventarizačních postupech, jež musí být dodrženy k potvrzení toho, že veškeré inspekční vybavení, jakož i jakékoliv nedestruktivní zkušební vybavení uvedené v odstavci 7 této části, přinesené inspektory na palubu pozorovacího letounu, bylo po ukončení předletové inspekce z pozorovacího letounu odstraněno;

(B) společně s inspektory provede kontrolu a inventarizaci každé položky vybavení, která má být použita během předletové inspekce; a

(C) poučí inspektory o všech bezpečnostních opatřeních, jež musejí dodržovat během předletové inspekce pozorovacího letounu a jeho čidel.

4. Předletová inspekce nezačne před ukončením předepsaných příletových postupů a nepotrvá déle než osm hodin.

5. Pozorující stát je oprávněn poskytnout svůj vlastní doprovod inspektorům po dobu trvání předletové inspekce pozorovacího letounu a jeho čidel s cílem potvrdit, že inspekce je prováděna v souladu s ustanoveními této části. Pozorující stát usnadní inspekci v souladu s postupy uvedenými v části II odst. 7 a 8 přílohy D smlouvy.

6. Při provádění předletové inspekce mají inspektoři právo na přístup k pozorovacímu letounu, jeho čidlům a souvisejícímu vybavení stejným způsobem, jaký stanoví část II odst. 10 přílohy D, a musejí dodržovat ustanovení části II odst. 11 a 12 přílohy D smlouvy.

7. Pro účely této inspekce je pozorovaný stát oprávněn vzít na palubu a použít následující nedestruktivní zkušební vybavení:

(A) videosondu (boroskop na videokameře);

(B) rentgenové a zobrazovací zařízení se zpětným rozptylem;

(C) ultrazvukové zobrazovací zařízení;

(D) jednotku pro zpracování údajů;

(E) pasivní infračervená čidla; a

(F) 35mm kameru.

Kromě toho je pozorovaný stát oprávněn vzít na palubu a použít jiné takové nedestruktivní zkušební vybavení nezbytné k ověření, že na palubě pozorovacího letounu nejsou jiné položky vybavení než položky povolené článkem IV smlouvy, jak mohou být schváleny Konzultativní komisí otevřeného nebe před 30. červnem 1992.

8. Po ukončení předletové inspekce opustí inspektoři pozorovací letoun a pozorující stát je oprávněn použít své vlastní inventarizační postupy s cílem potvrdit, že veškeré inspekční vybavení použité během předletové inspekce bylo z pozorovacího letounu odstraněno. Pokud to pozorovaný stát není schopen prokázat ke spokojenosti pozorujícího státu, je pozorující stát oprávněn přistoupit k pozorovacímu letu nebo jej zrušit, a pokud je pozorující stát přesvědčen, že je to bezpečné, odletět z území pozorovaného státu. V tomto případě se pozorovací let nezapočítává do kvóty žádné z obou smluvních stran.

9. Inspektoři neprodleně informují pozorující stát, pokud zjistí, že pozorovací letoun, jeho čidla nebo související vybavení neodpovídají těm, jež byly certifikovány v souladu s ustanoveními přílohy D smlouvy, nebo že na palubě pozorovacího letounu jsou položky vybavení jiné než ty, které jsou povoleny článkem IV smlouvy. Pokud pozorující stát není schopen prokázat, že pozorovací letoun, jeho čidla a související vybavení odpovídají těm, jež byly certifikovány v souladu s ustanoveními přílohy D smlouvy, a že na palubě pozorovacího letounu nejsou žádné jiné položky vybavení než ty, které jsou povoleny článkem IV smlouvy, a pokud se pozorující a pozorovaný stát nedohodnou jinak, je pozorovaný stát oprávněn zakázat pozorovací let podle článku VIII smlouvy. Pokud je pozorovací let zakázán, odletí pozorovací letoun neprodleně z území pozorovaného státu a pozorovací let se nezapočítává do kvóty žádné z obou smluvních stran.

10. Po ukončení předletové inspekce pozorovacího letounu a jeho čidel připraví pozorovaný a pozorující stát zprávu o předletové inspekci, která uvede, že:

(A) pozorovací letoun, jeho čidla a související vybavení odpovídají těm, jež byly certifikovány v souladu s ustanoveními přílohy D smlouvy; a

(B) na palubě pozorovacího letounu nejsou žádné jiné položky vybavení než ty, které jsou povoleny článkem IV smlouvy.

11. Podpis zprávy o předletové inspekci pozorovaným státem znamená jeho souhlas s tím, že pozorující stát použije tento pozorovací letoun k provedení pozorovacího letu nad územím pozorovaného státu.