CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 119/1962 Sb. Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o hospodárnosti provozu silničních vozidel pro motorovou dopravu ODDÍL 2 - Způsob vyřizování záručních případů

ODDÍL 2 - Způsob vyřizování záručních případů

119/1962 Sb. Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o hospodárnosti provozu silničních vozidel pro motorovou dopravu

ODDÍL 2

Způsob vyřizování záručních případů

1. Držitel pláště reklamuje všechny pláště, které neujedou záruční kilometrický výkon a nejsou poškozeny nehospodárným ošetřováním v provozu. Vyřizování provádí dodavatel, resp. výrobce v dohodě s reklamujícím držitelem.

2. Na uznanou reklamaci poskytuje dodavatel tuto náhradu:

a) byl-li plášť uznán pro výrobní vadu za nezpůsobilý k jízdě, nahradí jej výrobce držiteli novým pláštěm a to - nebylo-li pláště dosud použito k jízdě - bezplatně, jinak za úhradu té části hodnoty pláště, která odpovídá počtu neujetých záručních kilometrů,

b) byl-li plášť uznán pro výrobní vadu za vadný a je schopen opravy, je opraven na náklad výrobce a vrácen vyplaceně zpět držiteli; plášť zůstává dále v původní záruce, do které se nevčítá doba od podání reklamace do vrácení pláště z opravy;

3. Náhradu za uznané reklamace plášťů poskytne dodavatel nejpozději do šesti neděl po rozhodnutí reklamační komise a plášť odešle vyplaceně na adresu reklamujícího.

4. Reklamační nároky uplatňují:

a) národní podniky Československá státní automobilová doprava, podniky městské dopravy, podnik zahraničního obchodu MOTOKOV, podnik zahraničního obchodu STROJEXPORT, ministerstvo národní obrany a ministerstvo vnitra přímo u ústřední reklamační komise ministerstva chemického průmyslu, ustavené u Odbytového sdružení gumárenského průmyslu Gottwaldov,

b) ostatní odběratelé prostřednictvím příslušného dodavatele plášťů u výrobního podniku.

5. Vyřizování reklamací se provádí zásadně v reklamačních komisích, jejichž počet a rozsah působnosti určuje ministerstvo chemického průmyslu v dohodě s příslušným resortem.

6. Veškeré došlé reklamace spotřebitelů uvedených v odstavci 4 písm. a) se vyřizují jednou měsíčně u ústřední reklamační komise ministerstva chemického průmyslu, ustavené u Odbytového sdružení gumárenského průmyslu Gottwaldov. Ostatní došlé reklamace vyřizují se přímo u výrobce, a to vždy během 10 dnů po obdržení plášťů a příslušné dokumentace.

7. Reklamující je povinen zaslat reklamované pláště řádně očištěné s řádně vyplněným reklamačním dotazníkem podniku uvedenému v odstavci 4. Pláště nevyhovující těmto podmínkám nebudou k projednání reklamace převzaty a vrátí se na útraty reklamujícího zpět. Tím nejsou dotčena práva odběratele reklamovat, splní-li dodatečně tuto povinnost.

8. Reklamační komise je oprávněna přezkoumat údaje v dotazníku uvedené pověřenými zástupci; důvodem k zamítnutí reklamace je i provozní poškození prokazatelně zjištěné, i když bylo zatajeno nesprávným vyplněním dotazníku.

9. Reklamující obdrží písemné vyrozumění o výsledku provedené reklamace.

10. Reklamace vad včetně vymezení požadavků odběratele musí být podány písemně; ústní nebo telefonické reklamace jsou právně bezvýznamné.

11. Při zamítnutí reklamace se plášť na přání reklamujícího na jeho náklad vrátí, jinak se odevzdá bez náhrady do sběru.

12. Nesouhlasí-li reklamující s rozhodnutím reklamační komise, mohou odběratelé svá práva uplatnit u arbitráže a jde-li o práva občanů, u soudu.