ODDÍL 2
Způsob vyřizování záručních případů
1. Držitel pláště reklamuje všechny pláště, které neujedou záruční kilometrický výkon a nejsou poškozeny nehospodárným ošetřováním v provozu. Vyřizování provádí dodavatel, resp. výrobce v dohodě s reklamujícím držitelem.
2. Na uznanou reklamaci poskytuje dodavatel tuto náhradu:
a) byl-li plášť uznán pro výrobní vadu za nezpůsobilý k jízdě, nahradí jej výrobce držiteli novým pláštěm a to - nebylo-li pláště dosud použito k jízdě - bezplatně, jinak za úhradu té části hodnoty pláště, která odpovídá počtu neujetých záručních kilometrů,
b) byl-li plášť uznán pro výrobní vadu za vadný a je schopen opravy, je opraven na náklad výrobce a vrácen vyplaceně zpět držiteli; plášť zůstává dále v původní záruce, do které se nevčítá doba od podání reklamace do vrácení pláště z opravy;
3. Náhradu za uznané reklamace plášťů poskytne dodavatel nejpozději do šesti neděl po rozhodnutí reklamační komise a plášť odešle vyplaceně na adresu reklamujícího.
4. Reklamační nároky uplatňují:
a) národní podniky Československá státní automobilová doprava, podniky městské dopravy, podnik zahraničního obchodu MOTOKOV, podnik zahraničního obchodu STROJEXPORT, ministerstvo národní obrany a ministerstvo vnitra přímo u ústřední reklamační komise ministerstva chemického průmyslu, ustavené u Odbytového sdružení gumárenského průmyslu Gottwaldov,
b) ostatní odběratelé prostřednictvím příslušného dodavatele plášťů u výrobního podniku.
5. Vyřizování reklamací se provádí zásadně v reklamačních komisích, jejichž počet a rozsah působnosti určuje ministerstvo chemického průmyslu v dohodě s příslušným resortem.
6. Veškeré došlé reklamace spotřebitelů uvedených v odstavci 4 písm. a) se vyřizují jednou měsíčně u ústřední reklamační komise ministerstva chemického průmyslu, ustavené u Odbytového sdružení gumárenského průmyslu Gottwaldov. Ostatní došlé reklamace vyřizují se přímo u výrobce, a to vždy během 10 dnů po obdržení plášťů a příslušné dokumentace.
7. Reklamující je povinen zaslat reklamované pláště řádně očištěné s řádně vyplněným reklamačním dotazníkem podniku uvedenému v odstavci 4. Pláště nevyhovující těmto podmínkám nebudou k projednání reklamace převzaty a vrátí se na útraty reklamujícího zpět. Tím nejsou dotčena práva odběratele reklamovat, splní-li dodatečně tuto povinnost.
8. Reklamační komise je oprávněna přezkoumat údaje v dotazníku uvedené pověřenými zástupci; důvodem k zamítnutí reklamace je i provozní poškození prokazatelně zjištěné, i když bylo zatajeno nesprávným vyplněním dotazníku.
9. Reklamující obdrží písemné vyrozumění o výsledku provedené reklamace.
10. Reklamace vad včetně vymezení požadavků odběratele musí být podány písemně; ústní nebo telefonické reklamace jsou právně bezvýznamné.
11. Při zamítnutí reklamace se plášť na přání reklamujícího na jeho náklad vrátí, jinak se odevzdá bez náhrady do sběru.
12. Nesouhlasí-li reklamující s rozhodnutím reklamační komise, mohou odběratelé svá práva uplatnit u arbitráže a jde-li o práva občanů, u soudu.