ODDÍL 1
Záruka na nově vyrobené pláště
1. Výrobce plášťů přejímá záruku za jakost použitého materiálu, konstrukci pláště a bezvadnou dílenskou práci u nově vyrobených plášťů jakostní třídy A a B za těchto podmínek:
a) pláště musí být namontovány na nepoškozených ráfcích rozměrů stanovených normou ČSN,
b) do plášťů musí být montovány duše stejných nebo přípustných rozměrů podle norem ČSN,
c) pneumatiky musí být huštěny a zatěžovány podle části I oddílu 5 této přílohy.
2. Výrobce ručí za předčasně vyřazené pláště, pokud jejich vyřazení nebylo zaviněno závadou v provozu nebo závadou vozidla.
3. Výrobce ručí za pláště do uplynutí 36 měsíců ode dne vyrobení pláště. Pro uplatnění nároků ze záruky je každý plášť opatřen datem výroby.
4. Při splnění podmínek uvedených v odstavcích 1 a 3 zaručuje výrobce tento minimální kilometrový výkon plášťů vyjádřený v základních kilometrech:
a) u motocyklového pláště .......................... 13 000 zkm
b) u osobního pláště ............................... 26 000 zkm
c) u lehkého pláště ................................ 33 000 zkm
d) u středního pláště .............................. 38 000 zkm
e) u těžkého pláště ................................ 44 000 zkm
f) u obřího pláště ................................. 50 000 zkm
g) u traktorového pláště ........................... 15 000 zkm
5. Výrobce neručí za jakost plášťů
- které byly používány v rozporu se stanovenými záručními podmínkami,
- jejichž boční stěny byly násilně poškozeny (uvolněnými součástkami vozidel, odřením o okraj chodníku apod.) nebo jejichž běžná plocha byla poškozena mechanickými vlivy, zejména najetím na ostrý nebo tupý předmět, následkem nesprávné sbíhavosti kol apod.; tím není dotčeno právo z odpovědnosti za výrobní vadu, která způsobila předčasné vyřazení pláště,
- jejichž kordová část byla zničena přetížením vozidla, podhuštěním nebo jízdou po nenahuštěném plášti,
- poškozených na bočních stěnách i běžné ploše chybně montovanými řetězy,
- poškozených neodbornou montáží, zejména nedostatečným odstupem při dvojmontáži a cizími tělesy, která se dostanou mezi pláště,
- zničených jinými vlivy jako při srážce, požáru vozidla apod.,
- poškozených neodborným provedením změny profilu ovrubováním a nařezáváním,
- huštěných jiným plynem než vzduchem,
- kterých je používáno při soutěžích a závodech jakéhokoliv druhu; výjimku tvoří speciální závodní pláště, pro něž však záruky vpředu uvedené neplatí,
- poškozených nevhodným skladováním nebo montáží neodpovídající směrnicím uvedeným v oddílu 5 této přílohy,
- jejichž některá část byla opravována, vyjma drobné opravy běžné plochy a opravy dohodnuté s výrobcem; nebudou však uznány vady, které vznikly dodatečně v opravovaném místě.