CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 112/1965 Sb. Pravidla vlády Československé socialistické republiky pro provádění periodických revizí hospodaření Plánování a koordinace

Plánování a koordinace

112/1965 Sb. Pravidla vlády Československé socialistické republiky pro provádění periodických revizí hospodaření

Plánování a koordinace

Provádění periodických revizí se řídí plánem. Plán schvaluje vedoucí revidující jednotky.

Jednou z důležitých podmínek správného uplatnění poslání revizí v hospodářských a důležitých a rozsáhlých rozpočtových organizacích je přechod od dosavadního nárazového provádění revizí, kdy po krátkém období vlastního provedení revize následovala dlouhá, často i několik let trvající přestávka, k opakovanému nebo v mimořádně rozsáhlých jednotkách i k permanentnímu provádění revizní činnosti v průběhu příslušného ročního hospodářského období. Při tomto provádění revizí bude využíváno výsledků kontrolní činnosti správního aparátu revidující jednotky (např. útvarů plánovacích, finančních atd.), poznatků SBČs a všech ostatních poznatků z provádění průběžné kontroly. Při dílčích revizích bude činnost revidované jednotky na místě podrobněji zkoumána na úsecích, které to vzhledem k výsledkům ostatní kontrolní činnosti a rizikovým místům budou vyžadovat. Takový způsob provádění revizí od 1. 7. 1966 umožní, aby po skončení roku bylo možno v předepsaných lhůtách revizi uzavřít.

Při dílčích revizích v průběhu roku jsou podle povahy revidované organizace zkoumány dosažené výsledky za zvolená období hospodaření, vybrané úseky činnosti apod. Při těchto revizích nepůjde jen o opatřování poznatků, nýbrž zejména o úsilí pozitivně ovlivňovat hospodaření revidované organizace již v průběhu roku. Z tohoto nového způsobu zabezpečování revizí se při plánování revizní činnosti vychází.

Časový fond k provedení periodických revizí se stanoví diferencovaně, a to tak, aby vycházel z rozsahu problematiky a poznatků o činnosti organizace, z její velikosti a politického a hospodářského významu.

Koordinace revizní činnosti se provádí v souladu s vládou schválenými zásadami plánování a koordinace kontrolní činnosti.

Vedoucí kontrolního útvaru revidující organizace a vedoucí kontrolních útvarů revidovaných organizací koordinují plány periodických revizí, spolupracují, účelně se v práci doplňují a využívají vzájemně výsledků své činnosti.

Revidující orgány musí mít k dispozici výsledky revizí z jednotek, které jsou revidované jednotce podřízeny, jednak proto, aby mohly plně využívat jejich výsledků, jednak z toho důvodu, že je to jedna z forem, jejíž pomocí vykonávají dozor na úroveň provádění revizí na nižších stupních řízení. Koordinace je nezbytně nutné využívat i k cílevědomému ovlivňování zaměření revizí, prováděných na nižších stupních řízení tak, aby revizní činnost mohla po uzavření ročního období vyústit na všech stupních řízení přijetím stanoviska revidujících orgánů k výsledkům hospodaření dosaženým revidovanými jednotkami.

Schválené a řádně zkoordinované plány revizní činnosti jsou závazné pro všechny organizace a jednotlivé pracovníky, kteří jsou pro provedení periodické revize určeni. Vedoucí pracovníci, resp. řídící orgány jsou povinni zabezpečit, aby pracovníci vybraní pro provádění periodických revizí byli včas uvolněni a aby bylo počítáno s uvolněním i v plánech práce příslušných útvarů.