7. Cíle
Pilotní projekt přispěje ke zlepšení současných vlakových ochranných systémů v České republice. Pouze 20 % (většinou dvoukolejné tratě) české železniční sítě má systém nepřetržité vlakové ochrany typu LS II-IV, instalovaný v šedesátých letech minulého století. Tento systém však nepřenáší informace o omezení rychlosti, ani nedohlíží na skutečnou rychlost vlaku.
Projekt tedy představuje začátek nového systému vlakové ochrany, který respektuje jak interoperabilitu, tak i požadavky na bezpečnost.
Cílem je tedy implementovat ETCS v podmínkách českých železnic, včetně propojení s existujícími signalizačními systémy, definování národních hodnot a zajištění zkoušek pro homologaci systému, včetně zkušebního provozu. Následnými kroky bude vybavení celého koridoru IV TEN v rámci České republiky tímto vyzkoušeným systémem. Předpokládá se následné zdokonalení dalších mezinárodních koridorů a později i vedlejších tratí.
Projekt také umožňuje rozvoj Specifického přenosového modulu, který umožní motorovým vozům vybaveným ETCS zajišťovat provoz na těch částech trati, které jsou opatřeny současným systémem vlakové ochrany, než dojde k povýšení těchto tratí na ETCS.
Z evropské perspektivy je nejdůležitějším cílem projektu umožnit implementaci Směrnice 2001/16/ES o interoperabilitě transevropského konvenčního železničního systému, zejména přílohy III směrnice, která specifikuje nutné požadavky pro kompatibilitu technických charakteristik infrastruktur a pevných instalací, včetně těch v oblasti řídících povelů a signalizace.