CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 95/2004 Sb.m.s. Sdělení o Finančním memorandu - Smlouva mezi Evropskou komisí a ČR o poskytnutí pomoci formou nástroje předvstupních strukturálních politik (ISPA) pro níže uvedené opatření: Dálnice D8 Praha - Ústí nad Labem - česko-německá hranice: úsek 807 Trmice-hranice, region Ústí nad Labem, ČR 7. Cíle

7. Cíle

95/2004 Sb.m.s. Sdělení o Finančním memorandu - Smlouva mezi Evropskou komisí a ČR o poskytnutí pomoci formou nástroje předvstupních strukturálních politik (ISPA) pro níže uvedené opatření: Dálnice D8 Praha - Ústí nad Labem - česko-německá hranice: úsek 807 Trmice-hranice, region Ústí nad Labem, ČR

7. Cíle

Hlavním cílem opatření je přispět k dokončení celé dálnice Praha - Drážďany na základě mezinárodní dohody mezi Českou republikou a Německem, a tedy i k dokončení významné části koridoru TEN IV.

Účelem prací je zejména nahradit, pokud jde o střednědobý a dlouhodobý provoz, silniční spojení mezi Českou republikou a Saskem, včetně silnic druhé a třetí třídy, které vedou k současným hraničním přechodům Cínovec, Hřensko a Petrovice, a které mají nedostatečnou kapacitu.

Výstavba úseku 807 (spolu s úsekem 805 uvedeným v bodě 6 výše) ulehčí stávající jednoproudové silnici I/8 mezi Lovosicemi a hraničním přechodem Cínovec a místním obcím, přes které bude procházet. Kromě toho odlehčí obcím a městským oblastem na březích Labe, zejména Lovosicím, Ústí nad Labem a Děčínu, přes které v současné době procházejí velké objemy lehčího provozu k a od hranice v Hřensku po místní silnici.

Kromě zdržení na hraničních přechodech se dopravní zácpy v současné době objevují čas od času v zúženém profilu na silnici I/30 v Lovosicích a Ústí nad Labem a na silnici I/8 severně od Lovosic. Zdržení jsou také způsobena v Ústí nad Labem občasnými záplavami (zejména v srpnu 2002) a omezeními ve výšce projíždějících vozidel.

Dopravní zácpa se také objevuje na silnici I/8 mezi Dubí a Cínovcem. Kromě toho mají extrémní zimní podmínky a s nimi spojené nehody občas za následek krátkodobé uzavření trasy na německé straně hranice.

Tato zdržení se podstatně sníží výstavbou chybějících úseků D8 a A17 s následným zkrácením cestovních časů, snížením nehodovosti, zlepšením životního prostředí a zdraví a značným snížením potřeby investovat do oprav a nutnosti zlepšovat stávající silniční síť.

Kromě zvýšení kapacity pro silniční dopravu mezi Českou republikou a Saskem dokončení celé dálniční trasy mezi Prahou a Drážďany výrazně zkrátí cestovní časy mezi těmito dvěma městy. V případě osobní dopravy se předpokládá zkrácení o přibližně jednu hodinu.

Dokončení dálnice D8 by mělo stimulovat průmyslový rozvoj a turistický ruch v této části České republiky, která je oblastí s vysokou nezaměstnaností, zejména v kontextu s rozšířením.