CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 95/2004 Sb.m.s. Sdělení o Finančním memorandu - Smlouva mezi Evropskou komisí a ČR o poskytnutí pomoci formou nástroje předvstupních strukturálních politik (ISPA) pro níže uvedené opatření: Dálnice D8 Praha - Ústí nad Labem - česko-německá hranice: úsek 807 Trmice-hranice, region Ústí nad Labem, ČR 6. Popis

6. Popis

95/2004 Sb.m.s. Sdělení o Finančním memorandu - Smlouva mezi Evropskou komisí a ČR o poskytnutí pomoci formou nástroje předvstupních strukturálních politik (ISPA) pro níže uvedené opatření: Dálnice D8 Praha - Ústí nad Labem - česko-německá hranice: úsek 807 Trmice-hranice, region Ústí nad Labem, ČR

6. Popis

Opatření se skládá ze tří dílčích projektů, kdy ve všech případech jde o technicky a finančně nezávislé dílčí úseky posledního úseku dálnice Praha - Drážďany v České republice (úsek 807). Tento úsek vede severně od města Ústí nad Labem k novému hraničnímu přechodu Krásný Les-Breitenau. Celý úsek měří 23 kilometrů a pro účely výstavby byl rozdělen na dvě části a deset dílčích úseků, včetně mezinárodního hraničního mostu a údržbového a správního centra v Petrovicích. Silnice bude vystavěna jako dvojitá dvouproudová dálnice. Zvláštním rysem úseku 807 je plánovaná výstavba dvou tunelů o celkové délce 2,5 km.

Dálnice Praha - Drážďany (D8 v České republice, A17 v Německu) je součástí koridoru transevropské dopravní sítě TEN IV a tvoří součást sítě TINA, stejně tak je i součástí základní dálniční sítě České republiky.

Kombinovaná délka dálničního spojení mezi Prahou a Drážďany je 136,9 km, z toho 92 km se nachází v České republice. V rámci Německa (Sasko) probíhá výstavba a využívá podpory - jako rozsáhlý projekt - z ERDF do výše 277 586 miliónů eur, poskytnutých v roce 2002. V České republice je více než polovina dálničního spojení dokončena. Kromě úseku 807 je hlavním úsekem, který čeká výstavba, úsek 805, pro který bylo zajištěno financování prostřednictvím půjčky EIB (viz bod 13 níže). Výstavba úseku 807 tedy tvoří část řady investic spolufinancovaných evropskými institucemi s cílem vytvořit jediné funkční spojení.

Celkové náklady na výstavbu úseku 807 se odhadují na 700 miliónů eur. EIB poskytla v dubnu 2003 půjčku ve výši 400 miliónů eur na krytí těchto nákladů. Tuto půjčku lze využít na spolufinancování všech dílčích úseků, včetně těch zahrnutých do opatření ISPA. Zbývající financování bude zajištěno na národní úrovni prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.

Jde o následující tři dílčí úseky, pro které jsou podle tohoto opatření oprávněné náklady týkající se mostních a tunelových prací:

- Úsek 807/I, Část B: most nad železniční tratí v Trmicích. Jde o 1 143 metrů dlouhý most s dvojitou konstrukcí.

- Úsek 807/II, Část E: most Kninice. Nachází se na začátku úseku 807/II a tvoří jej 1 745 metrů dálnice.

- Úsek 807/II, Část F: tunel Libouchec. Jde o 1 435 metrů dálnice, jejímž hlavním bodem je pažený dvojitě vrtaný tunel o délce 535 metrů (levý vrt) a 454 metrů (pravý vrt) a přidružené větrací, osvětlovací a komunikační zajištění.

Kromě toho jsou pro toto opatření oprávněné náklady na dohlížecího inženýra pro tyto tři dílčí úseky.