Článek 3
Výbor složený ze zástupců školských orgánů (zařízení), příslušných dvou států a zúčastněných obcí, stejně jako zástupců rodičů uvedených žáků a, případně, i kvalifikovaných osob, bude kurikulum řídit.
Toto řízení bude obnášet:
- výběr dětí oprávněných k zařazení do kurikula,
- vývojové stupně kurikula;
- schválení učitelů a externích přispěvovatelů do kurikula;
- definice obsahu výuky a dalších školních aktivit;
- jmenování osob, které budou odpovědné za kurikulum po stránce administrativní a vzdělávací;
- koordinace a harmonizace různých externích přispěvovatelů;
- praktická organizace kurikula;
- monitorování a hodnocení;
- arbitráž v případě sporu.
K povinnostem výboru bude patřit podle ustanovení souvisejících s články 4 a 5, také výběr školních aktivit, za které budou jednotlivé orgány odpovědné, a zařízení, která mají být využita.
Přesné složení výboru specifikuje níže uvedená příloha. Kvůli monitorování výše zmíněných oblastí může výbor založit podvýbory a pracovní skupiny. Musí přijmout jednací řád, který bude definovat podmínky činnosti výboru.
Výbor bude rozhodovat dvoutřetinovou většinou hlasů svých členů. Avšak pokud se bude jednat o rozhodnutí, zda přidělit další zdroje, kromě těch, které jsou specifikovány v přílohách zmiňovaných v článcích 4 a 5, musí souhlas výboru schválit i ten orgán, který má dodatečné zdroje poskytnout.
Rozhodnutí výboru bude uvádět do praxe pověřený učitel a správce, případně jejich zástupci, kteří musí zajistit, že kurikulum bude řádně řízeno. Jmenování těchto osob schvalují školské orgány obou států. Ty také společně vypracují každoroční zprávu o průběhu činnosti.