§ 4
Činnost spotřebitelské rady
(1) Spotřebitelská rada působí návrhy, náměty, radou a pomocí k rozvoji úrovně služeb prodejny, pro niž byla zřízena.
(2) Za tím účelem sledují její členové práci prodejny, zejména
a) zda zásobování zbožím je dostatečné a plynulé a upozorňují vedoucí prodejen, popřípadě dodavatele na druhy zboží, kterými prodejna není zásobována, přestože o ně spotřebitelé projevují zájem;
b) jak dodavatelé plní objednávky prodejen a rozvozové plány, zda objednávky prodejen jsou dostatečné a rozvozové plány z místního hlediska vyhovující;
c) jak se provádí přejímka zboží a reklamace nekvalitního zboží;
d) jak je dodržována hygiena v prodejně i u jejích pracovníků;
e) zda obsluhující personál dodržuje zásady poctivosti a zdvořilosti vůči spotřebitelům a zda jsou řádně a včas vyřizovány připomínky a stížnosti z knihy přání a stížností;
f) jak je dodržována prodejní doba a zda vzhled prodejny je vyhovující;
g) zda výkladní skříně jsou vhodně upraveny a ve večerních hodinách řádně osvětleny;
h) jak je prodejna zabezpečena proti škodám.
(3) Členové spotřebitelské rady pomáhají nedostatky odstraňovat; své poznatky a návrhy předkládají spotřebitelské radě k projednání.
(4) Spotřebitelská rada se vyjadřuje k návrhům na povolení výjimek z prodejní doby a k návrhům na přechodné uzavření prodejen.
(5) Spotřebitelská rada plní své úkoly v úzké součinnosti s poslanci národních výborů a s ostatními pracujícími, zejména si od nich vyžaduje náměty na zlepšení práce prodejen, popřípadě na odstranění nedostatků a závad, a spolu s vedoucími prodejen je informuje o provedených opatřeních, o práci prodejen a o tržních akcích.