CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 93/1961 Sb. Vládní nařízení o spotřebitelských radách § 4 - Činnost spotřebitelské rady

§ 4 - Činnost spotřebitelské rady

93/1961 Sb. Vládní nařízení o spotřebitelských radách

§ 4

Činnost spotřebitelské rady

(1) Spotřebitelská rada působí návrhy, náměty, radou a pomocí k rozvoji úrovně služeb prodejny, pro niž byla zřízena.

(2) Za tím účelem sledují její členové práci prodejny, zejména

a) zda zásobování zbožím je dostatečné a plynulé a upozorňují vedoucí prodejen, popřípadě dodavatele na druhy zboží, kterými prodejna není zásobována, přestože o ně spotřebitelé projevují zájem;

b) jak dodavatelé plní objednávky prodejen a rozvozové plány, zda objednávky prodejen jsou dostatečné a rozvozové plány z místního hlediska vyhovující;

c) jak se provádí přejímka zboží a reklamace nekvalitního zboží;

d) jak je dodržována hygiena v prodejně i u jejích pracovníků;

e) zda obsluhující personál dodržuje zásady poctivosti a zdvořilosti vůči spotřebitelům a zda jsou řádně a včas vyřizovány připomínky a stížnosti z knihy přání a stížností;

f) jak je dodržována prodejní doba a zda vzhled prodejny je vyhovující;

g) zda výkladní skříně jsou vhodně upraveny a ve večerních hodinách řádně osvětleny;

h) jak je prodejna zabezpečena proti škodám.

(3) Členové spotřebitelské rady pomáhají nedostatky odstraňovat; své poznatky a návrhy předkládají spotřebitelské radě k projednání.

(4) Spotřebitelská rada se vyjadřuje k návrhům na povolení výjimek z prodejní doby a k návrhům na přechodné uzavření prodejen.

(5) Spotřebitelská rada plní své úkoly v úzké součinnosti s poslanci národních výborů a s ostatními pracujícími, zejména si od nich vyžaduje náměty na zlepšení práce prodejen, popřípadě na odstranění nedostatků a závad, a spolu s vedoucími prodejen je informuje o provedených opatřeních, o práci prodejen a o tržních akcích.