Čl. II
(1) Jednotný kontejnerový dopravní systém se zakládá na použití univerzálních a speciálních kontejnerů o hrubé váze 10, 20 a 30 t s parametry doporučenými Mezinárodní organizací pro standardizaci (ISO). Přitom základním typem je kontejner o hrubé váze 20 t.
(2) Přeprava kontejnerů uvedených v bodě 1 tohoto článku se provádí kontejnerovými vlaky zrychleného oběhu, specializovanými námořními a říčními loděmi a soupravami silničních vozidel.
(3) Pro přepravu jednotlivých zásilek zboží mohou zainteresované smluvní strany používat kontejnery o hrubé váze 2,5 a 5 t (řady 3 ISO), obíhající odděleně od velkokapacitních kontejnerů.
(4) Pro leteckou přepravu zboží budou smluvní strany používat kontejnery vyhovující podmínkám této přepravy, s parametry doporučenými ISO a IATA (Mezinárodní sdružení leteckých dopravců).