§ 4
Plány zavádění nových druhů zboží
(1) Podle perspektivní koncepce sestavují obchodní organizace v termínech stanovených pro sestavení plánu rozvoje národního hospodářství roční plány zavádění nových druhů zboží. Výrobní organizace pojmou dohodnuté úkoly do plánů rozvoje, osvojení a zavedení výroby nových průmyslových výrobků. Tyto plány zahrnují nové druhy zboží, které mají být v příslušném roce podle schválené perspektivní koncepce zavedeny na trh, a další nové druhy zboží, na nichž se obchodní a výrobní organizace dodatečně dohodnou.
(2) Cenové limity a požadavky na určité vlastnosti, zdravotní nezávadnost, provedení a vzhled nového výrobku, popřípadě další náležitosti se zpřesňují při projednávání plánů zavádění nových druhů zboží. Pokud má obchodní organizace k dispozici porovnatelné vzorky, předkládá je při tomto jednání. Jestliže nové výrobky podléhají schválení hlavním hygienikem Československé socialistické republiky, předloží výrobní organizace svůj plán i ministerstvu zdravotnictví, aby k němu mohlo přihlédnout při sestavování plánu výzkumu k zajištění včasného podávání závazných posudků.