Předepsané brzdné účinky
+----------------------------------------------------------------------------------+
| Brzdný účinek vozidel kategorie M, N a O (provozního brzdění) |
+-----------------+-------------------+-----------------------+--------------------+
| Datum schválení | Kategorie vozidla | Minimálních hodnota | Max. ovládací |
| typu od: | | poměrného brzdného | síla na pedál (N) |
| | | účinku Z (%) | |
+-----------------+-------------------+-----------------------+--------------------+
| 1. 1. 1972 | M1 | 59 | 490 |
| +-------------------+-----------------------+--------------------+
| | M2, M3 | 51 | 685 |
| +-------------------+-----------------------+--------------------+
| | N, O | 45 | 685 |
+-----------------+-------------------+-----------------------+--------------------+
| 1. 7. 1995 | M1 | 59 | 490 |
| +-------------------+-----------------------+--------------------+
| | N1 | 51 | 685 |
| +-------------------+-----------------------+--------------------+
| | M2, M3, N2 a N3 | 51 | 685 |
| +-------------------+-----------------------+--------------------+
| | O 1) | 45/51 2) | 3) |
+-----------------+-------------------+-----------------------+--------------------+
1) Vozidlo kategorie O1 je-li vybaveno brzdovým systémem.
2) První hodnota platí pro návěsy, druhá pro přívěsy.
3) U poloprůběžného nebo průběžného systému s pneumatickým ovládáním nesmí při zkoušce tlak v plnicí větvi spojovacího potrubí přesáhnout 700 kPa a v ovládací větvi spojení:
a) v pneumatické ovládací větvi nesmí tlak přesáhnout 650 kPa,
b) v elektrické ovládací větvi nesmí přesáhnout digitální požadovanou hodnotu odpovídající 650 kPa.
U vozidel kategorie O2 s nájezdovým nebo elektrickým brzdovým systémem se použijí odpovídající vstupní hodnoty dané zkušební metodikou.
+--------------------------------------------------------+
| Brzdný účinek traktorů (provozního brzdění) |
| "a" = střední plné zpomalení stanovené |
| "dm" 7) = a |
+---------------------+------------------+---------------+
| Konstrukční | Střední plné | Max. ovládací |
| rychlost traktoru | zpomalení | síla na pedál |
+---------------------+------------------+---------------+
| do 30 km/h | a = 2,4 m/s2 | 600 N |
| a schválení typu | | |
| před 1. 3. 1998 4) | | |
+---------------------+------------------+---------------+
| do 40 km/h | b = 4,5 m/s2 | 600 N |
| a schválení typu po | | |
| 1. 3. 1998 5) | | |
+---------------------+------------------+---------------+
| nad 40 km/h 6) | a = 5,0 m/s2 | 600 N |
+---------------------+------------------+---------------+
| do 30 km/h 7) | a = 3,55 m/s2 | 600 N |
| | | 400 N (ruční) |
+---------------------+------------------+---------------+
| nad 30 km/h 7) | a = 5,0 m/s2 | 600 N |
| | | 400 N (ruční) |
+---------------------+------------------+---------------+
4) Směrnice rady 76/432/EHS o sbližování právních předpisů členských států týkajících se brzdových zařízení kolových zemědělských a lesnických traktorů, příloha č. II odst. 2.1.1.1.
5) Směrnice komise 96/63/ES, kterou se mění směrnice Rady76/432/EHS, týkající se brzdových zařízení kolových traktorů stanovila vzorec
2
Smax ≤ 0,15 V + (V /116),
kdy z hodnoty 116 vychází střední plné zpomalení 4,5 m/s2.
6) Traktory s maximální konstrukční rychlostí nad 40 km/h se posuzují z hlediska brzdového systému podle předpisu EHK č. 13 jako vozidlo odpovídající kategorie N, nevztahuje se na vozidla, která byla schválena před platností nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2015/68 ze dne 15. října 2014, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 167/2013, pokud jde o požadavky na brzdění vozidel pro účely schvalování zemědělských a lesnických vozidel.
7) Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2015/68 ze dne 15. října 2014, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 167/2013, pokud jde o požadavky na brzdění vozidel pro účely schvalování zemědělských a lesnických vozidel.
------------------------------------------------------------------