CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 72/2005 Sb. Vyhláška o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních V.II. Konzultační, poradenské a intervenční činnosti

V.II. Konzultační, poradenské a intervenční činnosti

72/2005 Sb. Vyhláška o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních

V.II. Konzultační, poradenské a intervenční činnosti

1. Poskytování konzultací při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání podle potřeb a možností školy a školního poradenského pracoviště.

2. Podpora naplňování speciálních vzdělávacích potřeb žáků školy, zejména žáků s vadami řeči.

3. Intervenční, zejména logopedická, podpora při realizaci plánu pedagogické podpory.

4. Poskytování přímé logopedické intervence.

5. Poskytování poradenské služby žákům s vadami řeči se zvýšeným rizikem školní neúspěšnosti.

6. Poskytování informační, konzultační, poradenské a metodické podpory zákonným zástupcům žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s vadami řeči.

7. Průběžné vyhodnocování účinnosti poskytovaných podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s vadami řeči, nebo navrhování a konzultování jejich následné úpravy.

8. Poskytování dlouhodobé i krátkodobé speciálně pedagogické logopedické intervence pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s vadami řeči.

9. Poskytování žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s vadami řeči, reedukační, kompenzační a stimulační činnosti spočívající zejména v zajišťování vedení předmětu speciálně pedagogické péče, pedagogické intervence se zaměřením na rozvoj řečových a komunikačních schopností.

10. Participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s vadami řeči, nebo plánu pedagogické podpory ve spolupráci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, s ředitelem školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř i vně školy.

11. Ve spolupráci s výchovným poradcem školy a třídním učitelem, poskytování žákům s diagnostikovanými speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s vadami řeči, kariérové poradenství v rámci školního poradenského pracoviště.

12. Příprava a pomoc s realizací prostřednictvím školního poradenského pracoviště preventivních intervenčních programů v oblasti školního neúspěchu, výchovných problémů s uplatněním speciálně pedagogických metod a forem pedagogické práce ve spolupráci se školským poradenským zařízením.

13. Preventivní intervenční programy v oblasti školního neúspěchu nebo výchovných problémů s uplatněním speciálně pedagogických přístupů.

14. Úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů.

15. Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti speciálních vzdělávacích potřeb.

16. Intervizní a supervizní činnost.

17. Metodické vedení a odborný dohled nad kvalitou logopedických intervenčních činností.