§ 4
(1) Základní částka se z ukazatelů uvedených v § 2 odst. 1 stanoví vztahem
a) u škol a školských zařízení, jejichž činnost je realizována pedagogickými i nepedagogickými pracovníky:
12 x 1,37 x (1/Np x Pp + 1/No x Po) + ONIV,
b) u škol a školských zařízení, jejichž činnost je realizována pouze pedagogickými pracovníky:
12 x 1,37 x 1/Np x Pp + ONIV,
c) u školských zařízení, jejichž činnost je realizována pouze nepedagogickými pracovníky:
12 x 1,37 x 1/No x Po + ONIV.
(2) Pokud rozdíl mezi základními částkami pro jednotlivé obory vzdělání nebo pro jednotlivé typy školských zařízení stanovenými podle odstavce 1 nepřesáhne 3 % z ročního objemu neinvestičních výdajů celkem, ani 3 % z ročního objemu mzdových prostředků připadajících na jednotku výkonu, může krajský úřad upravit příslušné základní částky na stejnou výši, která je jejich průměrem.
(3) V případě 1 dítěte v mateřské škole nebo třídě s polodenním provozem se základní částka stanoví jako 0,5násobek základní částky pro 1 dítě v mateřské škole nebo třídě s celodenním provozem.
(4) V případě 1 žáka nebo 1 studenta, který se vzdělává v jiné než denní formě vzdělávání, se základní částka stanoví ze základní částky pro denní formu vzdělávání v příslušném oboru vzdělání nebo vzdělávacím programu jako její
a) 0,4násobek, jde-li o večerní nebo kombinovanou formu vzdělávání,
b) 0,15násobek, jde-li o dálkovou formu vzdělávání,
c) 0,05násobek, jde-li o distanční formu vzdělávání.
(5) V případě 1 stravovaného ve školní jídelně - vývařovně se základní částka stanoví ze základní částky pro 1 stravovaného ve školní jídelně jako její
a) 0,75násobek, nebo
b) 0,67násobek, jedná-li se o stravovaného, který se zároveň vzdělává v mateřské škole.
(6) V případě 1 stravovaného ve školní jídelně - výdejně se základní částka stanoví ze základní částky pro 1 stravovaného ve školní jídelně jako její
a) 0,25násobek, nebo
b) 0,33násobek, jedná-li se o stravovaného, který se zároveň vzdělává v mateřské škole.
(7) K základní částce stanovené podle odstavců 1 až 3 lze stanovit opravné koeficienty, kterými se základní částka vynásobí v případě škol a školských zařízení, kde je průměrný platový stupeň pedagogických pracovníků nejméně o 1,5 stupně vyšší nebo nižší než krajský průměr promítnutý v ukazateli průměrné měsíční výše platu pedagogického pracovníka. Takto stanovené koeficienty nesmí být nižší než 0,9 ani vyšší než 1,1.
(8) V případě základní školy se k základní částce stanoví opravný koeficient ve výši 0,25, kterým se základní částka vynásobí, jde-li o žáka individuálně vzdělávaného 5).
(9) V případě střední školy, konzervatoře a vyšší odborné školy se k základní částce stanoví opravný koeficient ve výši 0,05, kterým se základní částka vynásobí, jde-li o žáka nebo studenta, který se vzdělává podle individuálního vzdělávacího plánu; tento koeficient se nevztahuje na případy, kdy jsou důvodem pro povolení individuálního vzdělávacího plánu speciální vzdělávací potřeby nebo mimořádné nadání žáka nebo studenta.
(10) Základní částku pro jednotku výkonu podle § 1 písm. s) lze vynásobit opravným koeficientem stanoveným jako podíl průměrného počtu uvařených jídel za jeden pracovní den v měsíci říjnu probíhajícího školního roku a celkového počtu zapsaných ke stravování v probíhajícím školním roce.
------------------------------------------------------------------
5) § 41 školského zákona.