§ 3
(1) Na každou jednotku výkonu podle § 1, pokud je u škol a školských zařízení v rámci kraje v daném kalendářním roce realizována, se stanoví 1 krajský normativ. Krajský normativ je tvořen základní částkou, popřípadě také příplatkem.
(2) V případě vyššího odborného vzdělávání se stanoví jednotlivé krajské normativy zvlášť pro jednotlivé vzdělávací programy.
(3) Pokud je součástí vzdělávání praktické vyučování, stanoví se zvlášť krajský normativ pro teoretické a praktické vyučování.
(4) V případě šestiletého a osmiletého gymnázia se krajský normativ stanoví zvlášť pro nižší a vyšší stupeň gymnázia.
(5) Příplatek se stanoví na:
a) 1 dítě, 1 žáka, 1 studenta se zdravotním postižením ve škole samostatně zřízené pro děti, žáky nebo studenty se zdravotním postižením, pokud nejde o základní školu speciální, popřípadě ve třídě, oddělení nebo studijní skupině zřízené pro děti, žáky nebo studenty se zdravotním postižením v běžné škole,
b) 1 dítě, 1 žáka, 1 studenta individuálně integrovaného v běžné škole,
c) 1 žáka se zdravotním postižením v oboru vzdělání praktická škola,
d) 1 dítě, 1 žáka umístěného ve zdravotnickém zařízení, který se vzdělává ve škole při tomto zdravotnickém zařízení; v tomto případě se neuplatní příplatek podle písmene a),
e) 1 žáka ve školní družině, který se zároveň vzdělává v základní škole speciální,
f) 1 žáka ve školní družině, který se zároveň vzdělává v základní škole ve třídě zřízené pro žáky se zdravotním postižením,
g) 1 dítě, 1 žáka základní školy, 1 žáka střední školy ve škole nebo třídě s vyučovacím jazykem národnostní menšiny,
a to v případě, že je mu v příslušném druhu školy nebo typu školského zařízení v rámci kraje v příslušném kalendářním roce poskytováno vzdělávání nebo školské služby.
(6) Příplatek podle odstavce 5 písm. a) se stanoví pro:
a) 1 dítě, 1 žáka nebo 1 studenta s těžkým mentálním postižením, s více vadami nebo s autismem ve výši 2násobku příslušné základní částky,
b) 1 dítě, 1 žáka nebo 1 studenta zrakově, sluchově nebo tělesně postiženého ve výši 1,5násobku příslušné základní částky,
c) 1 dítě, 1 žáka nebo 1 studenta mentálně postiženého, s vadami řeči, s vývojovými poruchami učení nebo s vývojovými poruchami chování ve výši příslušné základní částky.
(7) Příplatek podle odstavce 5 písm. b) se stanoví pro:
a) 1 dítě, 1 žáka nebo 1 studenta s těžkým mentálním postižením, s více vadami nebo s autismem ve výši 1,5násobku příslušné základní částky,
b) 1 dítě, 1 žáka nebo 1 studenta zrakově, sluchově nebo tělesně postiženého ve výši příslušné základní částky,
c) 1 dítě, 1 žáka nebo 1 studenta mentálně postiženého ve výši 0,5násobku příslušné základní částky.
(8) Příplatek podle odstavce 5 písm. c) až e) se stanoví ve výši příslušné základní částky.
(9) Příplatek podle odstavce 5 písm. f) se stanoví ve výši 0,5násobku příslušné základní částky.
(10) Příplatek podle odstavce 5 písm. g) se stanoví ve výši 0,5násobku příslušné základní částky nebo ve výši 0,2násobku příslušné základní částky, pokud se jedná o dítě v mateřské škole.