CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 61/2007 Sb.m.s. Sdělení o smlouvě mezi členskými státy Evropské unie a Bulharskou republikou a Rumunskem o přistoupení Bulharské republiky a Rumunska k Evropské unii 5. Dopravní politika

5. Dopravní politika

61/2007 Sb.m.s. Sdělení o smlouvě mezi členskými státy Evropské unie a Bulharskou republikou a Rumunskem o přistoupení Bulharské republiky a Rumunska k Evropské unii

5. Dopravní politika

1. 31993 R 3118: Nařízení Rady (EHS) č. 3118/93 ze dne 25. října 1993, kterým se stanoví podmínky, za nichž může dopravce nerezident provozovat vnitrostátní silniční přepravu zboží uvnitř členského státu (Úř. věst. L 279, 12. 11. 1993, s. 1), naposledy pozměněné:

- 32002 R 0484: nařízením Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 484/2002 ze dne 1. 3. 2002 (Úř. věst. L 76, 19. 3. 2002, s. 1).

a) Odchylně od článku 1 nařízení (EHS) č. 3118/93 jsou do konce třetího roku následujícího po dni přistoupení dopravci usazení v Bulharsku vyloučeni z provozování vnitrostátní silniční přepravy zboží v jiných členských státech a dopravci usazení v jiných členských státech jsou vyloučeni z provozování vnitrostátní silniční přepravy zboží v Bulharsku.

b) Před koncem třetího roku následujícího po dni přistoupení oznámí členské státy Komisi, zda si přejí prodloužit toto období nejvýše o dva roky nebo zda si přejí napříště plně uplatňovat článek 1 uvedeného nařízení. Není-li žádné takové oznámení učiněno, uplatňuje se článek 1 uvedeného nařízení. Pouze dopravci usazení v členských státech, ve kterých se uplatňuje článek 1 uvedeného nařízení, mohou provozovat vnitrostátní silniční přepravu zboží v jiných členských státech, ve kterých se článek 1 také uplatňuje.

c) Členské státy, ve kterých se na základě písmene b) uplatňuje článek 1 uvedeného nařízení, se mohou rozhodnout pro postup stanovený níže do konce pátého roku následujícího po dni přistoupení.

Pokud je v členském státě uvedeném v předchozím pododstavci vážně narušen vnitrostátní trh nebo jeho část z důvodu nebo za přispění kabotáže, například podstatným převisem nabídky nad poptávkou nebo ohrožením finanční stability nebo přežití značného počtu dopravních podniků, informuje o tom tento členský stát Komisi a ostatní členské státy a současně jim poskytne veškeré související informace. Na základě těchto informací může členský stát požádat Komisi o úplné nebo částečné pozastavení uplatňování článku 1 uvedeného nařízení za účelem znovunastolení běžného stavu.

Komise posoudí situaci na základě informací poskytnutých daným členským státem a rozhodne do jednoho měsíce od obdržení žádosti o potřebě přijmout ochranná opatření. Použije se postup stanovený v čl. 7 odst. 3 druhém, třetím a čtvrtém pododstavci a odst. 4, 5 a 6 uvedeného nařízení.

Členský stát uvedený v prvním pododstavci může v naléhavých a výjimečných situacích pozastavit uplatňování článku 1 uvedeného nařízení, a následně zašle odůvodněné oznámení Komisi.

d) Dokud se článek 1 uvedeného nařízení neuplatňuje na základě výše uvedených písmen a) a b), mohou členské státy regulovat přístup k vlastní vnitrostátní silniční přepravě zboží prostřednictvím postupného vzájemného udělování povolení kabotáže na základě dvoustranných dohod. To může zahrnovat i možnost plné liberalizace.

e) Uplatňování písmen a) až c) nesmí vést k většímu omezení přístupu k vnitrostátní silniční přepravě zboží než přede dnem podpisu smlouvy o přistoupení.

2. 31996 L 0026: Směrnice Rady 96/26/ES ze dne 29. dubna 1996 o přístupu k povolání provozovatele silniční přepravy zboží a provozovatele silniční přepravy osob, jakož i o vzájemném uznávání diplomů, osvědčení a jiných dokladů o dosažené kvalifikaci, s cílem umožnit účinný výkon svobody usazování těchto dopravců v oblasti vnitrostátní a mezinárodní dopravy (Úř. věst. L 124, 23. 5. 1996, s. 1), naposledy pozměněná:

- 32004 L 0066: směrnicí Rady 2004/66/ES ze dne 26. 4. 2004 (Úř. věst. L 168, 1. 5. 2004, s. 35).

Do 31. prosince 2010 se čl. 3 odst. 3 písm. c) směrnice 96/26/ES v Bulharsku neuplatňuje na dopravní podniky provozující výlučně vnitrostátní přepravu zboží a cestujících.

Základní kapitál a rezervy těchto podniků postupně dosáhnou minimální výše stanovené v uvedeném článku v souladu s tímto rozvrhem:

- do 1. ledna 2007 musí mít podnik základní kapitál a rezervy ve výši nejméně 5 850 EUR, pokud používá pouze jedno vozidlo, a ve výši nejméně 3 250 EUR na každé další vozidlo;

- do 1. ledna 2008 musí mít podnik základní kapitál a rezervy ve výši nejméně 6 750 EUR, pokud používá pouze jedno vozidlo, a ve výši nejméně 3 750 EUR na každé další vozidlo;

- do 1. ledna 2009 musí mít podnik základní kapitál a rezervy ve výši nejméně 7 650 EUR, pokud používá pouze jedno vozidlo, a ve výši nejméně 4 250 EUR na každé další vozidlo;

- do 1. ledna 2010 musí mít podnik základní kapitál a rezervy ve výši nejméně 8 550 EUR, pokud používá pouze jedno vozidlo, a ve výši nejméně 4 750 EUR na každé další vozidlo.

3. 31996 L 0053: Směrnice Rady 96/53/ES ze dne 25. července 1996, kterou se pro určitá silniční vozidla provozovaná v rámci Společenství stanoví maximální přípustné rozměry pro vnitrostátní a mezinárodní provoz a maximální přípustné hmotnosti pro mezinárodní provoz (Úř. věst. L 235, 17. 9. 1996, s. 59), naposledy pozměněná:

- 32002 L 0007: směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2002/7/ES ze dne 18. 2. 2002 (Úř. věst. L 67, 9. 3. 2002, s. 47).

Odchylně od čl. 3 odst. 1 směrnice 96/53/ES mohou vozidla, která vyhovují mezním hodnotám kategorií 3.2.1, 3.4.1, 3.4.2 a 3.5.1 stanoveným v příloze I uvedené směrnice, používat do 31. prosince 2013 nemodernizované části bulharské silniční sítě, pouze pokud vyhovují bulharským mezním hodnotám zatížení nápravy.

Ode dne přistoupení nesmějí být pro vozidla, která vyhovují požadavkům směrnice 96/53/ES, zavedena žádná omezení, pokud jde o používání nejdůležitějších dopravních tras uvedených v příloze I rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady č. 1692/96/ES ze dne 23. července 1996 o hlavních směrech Společenství pro rozvoj transevropské dopravní sítě 1).

Bulharsko dodrží časový plán stanovený v tabulkách níže pro modernizaci své hlavní silniční sítě. Všechny investice do infrastruktury využívající prostředky z rozpočtu Společenství zajistí, aby hlavní dopravní tahy byly budovány nebo modernizovány pro nosnost 11,5 tuny na nápravu.

Souběžně s dokončováním modernizace je bulharská silniční síť, včetně sítě uvedené v příloze I rozhodnutí č. 1692/96/ES, postupně otevírána pro vozidla v mezinárodní dopravě, která vyhovují mezním hodnotám uvedené směrnice. Používání nemodernizovaných částí vedlejší silniční sítě k nakládce a vykládce je dovoleno během celého přechodného období, je-li to technicky možné.

Ode dne přistoupení se u veškerých vozidel v mezinárodní dopravě, která jsou vybavena pneumatickým zavěšením a vyhovují mezním hodnotám stanoveným směrnicí 96/53/ES, nevybírají žádné dočasné dodatečné poplatky v celé bulharské silniční síti.

Dočasné dodatečné poplatky za používání nemodernizovaných částí sítě v mezinárodní dopravě vozidly, která nejsou vybavena pneumatickým zavěšením a vyhovují mezním hodnotám stanoveným uvedenou směrnicí, musí být ukládány na nediskriminačním základě. Systém poplatků musí být průhledný a placení těchto poplatků nesmí vést k nepřiměřenému správnímu zatížení nebo zdržování uživatelů ani k systematické kontrole mezních hodnot zatížení náprav na hranicích. Uplatňování limitu zatížení nápravy musí být zajišťováno nediskriminačním způsobem na celém území a vztahovat se i na vozidla evidovaná v Bulharsku.

Plán modernizace komunikací (km)

Tabulka 1

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| Č. | Komunikace | Úsek | Délka | Uvedení | Opatření |

| | | | (km) | do | |

| | | | | provozu | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 1 | I-5/E-85/ | Gabrovo-Šipka | 18 | 2014 | nová |

| | | | | | výstavba |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 2 | I-5/E-85/ | Kardžali-Podkova (Makaza) | 18 | 2008 | nová |

| | | | | | výstavba |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| | | Mezisoučet | 36 | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 3 | I-6 | Sofija-Pirdop | 56 | 2009 | obnova |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 4 | I-7 | Silistra-Šumen | 88 | 2011 | obnova |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 5 | I-7 | Preslav - E-773 | 48 | 2010 | rekonstrukce |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| | | Mezisoučet | 136 | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 6 | ˛-9 /E-87/ | Rumunská hranice-Balčik | 60 | 2009 | obnova |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 7 | II-12 | Vidin - hranice se Srbskem a Černou | | 2008 | rekonstrukce |

| | | Horou | | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 8 | II-14 | Vidin-Kula - hranice se Srbskem a | 42 | 2009 | rekonstrukce |

| | | Černou Horou | | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 9 | II-18 | Obchvat Sofije - Severní oblouk | 24 | 2014 | nová |

| | | | | | výstavba |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 10 | II-19 | Simitli-Goce Delčev - řecká hranice | 91 | 2008 | obnova |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 11 | II-29 | Dobrič-Varna | 21 | 2010 | obnova |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 12 | II-35 | Loveč-Karnare | 28 | 2011 | rekonstrukce |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 13 | II-53 | Sliven-Jambol | 25 | 2010 | obnova |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 14 | II-55 | Gurkovo-Nova Zagora | 26 | 2010 | obnova |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 15 | II-55 | Nova Zagora-Svilengrad | 81 | 2012 | obnova |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| | | Mezisoučet | 107 | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 16 | II-57 | Stara Zagora-Radnevo | 42 | 2010 | obnova |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 17 | II-62 | Kjustendil-Dupnica | 26 | 2011 | rekonstrukce |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 18 | II-63 | Pernik - hranice se Srbskem | 20 | 2010 | rekonstrukce |

| | | a Černou Horou | | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 19 | II-73 | Šumen-Karnobat | 44 | 2012 | rekonstrukce |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 20 | II-73 | Šumen-Karnobat | 19 | 2011 | rekonstrukce |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| | | Mezisoučet | 63 | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 21 | II-78 | Radnevo-Topolovgrad | 40 | 2013 | obnova |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 22 | II-86 | Asenovgrad-Smoljan | 72 | 2014 | rekonstrukce |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 23 | II-98 | Burgas-Malko Tarnovo | 64 | 2014 | rekonstrukce |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 24 | III-197 | Goce Delčev-Smoljan | 87 | 2013 | rekonstrukce |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 25 | III-198 | Goce Delčev - hranice s bývalou | 95 | 2013 | rekonstrukce |

| | | Jugoslávskou republikou Makedonie | | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 26 | III-534 | Elena-Nova Zagora | 52 | 2012 | rekonstrukce |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 27 | III-534 | Nova Zagora-Simeonovgrad | 53 | 2014 | rekonstrukce |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| | | Mezisoučet | 105 | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 28 | III-601 | Kjustendil - hranice s bývalou | 27 | 2011 | nová výstavba |

| | | Jugoslávskou republikou Makedonie | | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 29 | III-622 | Kjustendil - hranice s bývalou | 31 | 2013 | nová výstavba |

| | | Jugoslávskou republikou Makedonie | | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 30 | III-865 | Smoljan-Madan | 15 | 2011 | rekonstrukce |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 31 | III-867 | Smoljan-Kardžali | 69 | 2014 | rekonstrukce |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 32 | III-868 | Oochvat Smoljanu | 40 | 2012 | nová výstavba |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 33 | IV-410068 | Simitli - hranice s bývalou | 28 | 2009 | nová výstavba |

| | | Jugoslávskou republikou Makedonie | | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 34 | | Obchvat Plovdivu | 4 | 2014 | nová výstavba |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| | A1 | Dálnice "Trakija" - Stara Zagora- | | | |

| | | Karnobat | | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 35 | | Úsek 2 | 33 | 2010 | nová výstavba |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 36 | | Úsek 3 | 37 | 2011 | nová výstavba |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| 37 | | Úsek 4 | 48 | 2014 | nová výstavba |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| | | Mezisoučet | 118 | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

| | | Celkem | 1 598 | | |

+----+------------+-------------------------------------+-------+---------+---------------+

Tabulka 2

+---------------+------+------+------+------+------+------+------+----------+

| | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | |

+---------------+------+------+------+------+------+------+------+----------+

| Opatření | | | | | | | | |

+---------------+------+------+------+------+------+------+------+----------+

| Obnova | 91 | 116 | 114 | 88 | 81 | 40 | 0 | |

+---------------+------+------+------+------+------+------+------+----------+

| Rekonstrukce | 26 | 42 | 68 | 88 | 96 | 182 | 258 | |

+---------------+------+------+------+------+------+------+------+----------+

| Nová výstavba | 18 | 28 | 33 | 64 | 40 | 31 | 94 | |

+---------------+------+------+------+------+------+------+------+----------+

| | 135 | 186 | 215 | 240 | 217 | 253 | 352 | 1 598 km |

+---------------+------+------+------+------+------+------+------+----------+

------------------------------------------------------------------

1) Úř. věst. L 228, 9. 9. 1996, s. 1. Rozhodnutí naposledy pozměněné rozhodnutím č. 884/2004/ES (Úř. věst. L 167, 30. 4. 2004, s. 1).