CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 53/2015 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přístupu České republiky k Protokolu z roku 1997 pozměňujícího Mezinárodní úmluvu o zamezení znečištění z lodí z roku 1973 Pravidlo 24 - Předpoklady poškození

Pravidlo 24 - Předpoklady poškození

53/2015 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přístupu České republiky k Protokolu z roku 1997 pozměňujícího Mezinárodní úmluvu o zamezení znečištění z lodí z roku 1973

Pravidlo 24

Předpoklady poškození

1 Za účelem výpočtu hypotetického výtoku ropných látek z ropných tankerů v souladu s pravidly 25 a 26, budou se uvažovat tři rozměry rozsahu poškození rovnoběžnostěnu na boku a dně lodi části lodi, a to následovně. V případě poškození dna jsou stanoveny dvě podmínky, které mají být použity jednotlivě na uvedené části ropného tankeru.

.1 Poškození boku:

2
-
1 3
- L
.1.1 Rozsah v podélné ose (I ): 3 nebo 14,5 m, podle toho, která
c hodnota je menší

B
-
.1.2 Rozsah v příčné ose (t ) 5 nebo 11,5 m, podle toho, která
c hodnota je menší

(směrem dovnitř od boku lodi
v pravém úhlu k ose na úrovni
odpovídající stanovené letní
výšce volného boku):

.1.3 Rozsah ve svislé ose (v ): Od základní linie vzhůru bez omezení
c

.2 Poškození dna:

Pro 0,3 L od přední Jakékoliv jiné části
svislice lodi lodi

.2.1 Rozsah v podélné ose (I ): L L
s -- --
10 10 nebo 5 m, podle
toho, která hodnota
je menší

.2.2 Rozsah v příčné ose (t ): B 5 m
s -
6
nebo 10 m, podle
toho, která hodnota
je menší, ale ne
méně než 5 m

.2.3 Rozsah ve svislé ose od B
základní linie (v ): --
s 15 nebo 6 m, podle toho, která hodnota
je menší

VIZ VÝKLAD 48

2 Kdykoli se symboly uvedené v tomto pravidle objeví v této kapitole, budou mít významy definované v tomto pravidle.