CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 53/2015 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přístupu České republiky k Protokolu z roku 1997 pozměňujícího Mezinárodní úmluvu o zamezení znečištění z lodí z roku 1973 Dodatek II - Zkušební cykly a váhové faktory (Pravidlo 13)

Dodatek II - Zkušební cykly a váhové faktory (Pravidlo 13)

53/2015 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přístupu České republiky k Protokolu z roku 1997 pozměňujícího Mezinárodní úmluvu o zamezení znečištění z lodí z roku 1973

Dodatek II

Zkušební cykly a váhové faktory (Pravidlo 13)

Následující zkušební cykly a váhové faktory se používají pro ověření shody lodních vznětových motorů s platnými limity

NO ,

x

v souladu s pravidlem 13 této přílohy a za použití zkušebního postupu a metody výpočtu, jež jsou uvedeny v upravených Technických pravidlech

NO

x

z roku 2008.

.1 U lodních motorů s konstantními otáčkami určených pro lodě s hlavním pohonem, včetně diesel-elektrického pohonu, se používá zkušební cyklus E2;

.2 Pro sady vrtulí s ovladatelným úhlem nastavení se používá zkušební cyklus E2;

.3 U hlavních vrtulových a přídavných vrtulových motorů se používá zkušební cyklus E3;

.4 U pomocných motorů s konstantními otáčkami se používá zkušební cyklus D2 a

.5 U pomocných motorů s proměnnými otáčkami a proměnným zatížením, jež nepatří k výše uvedeným skupinám, se používá zkušební cyklus C1.

Zkušební cyklus pro aplikace s hlavním pohonem s konstantními otáčkami

(včetně diesel-elektrického pohonu a všech zařízení s vrtulí s ovladatelným úhlem nastavení)

+-----------------+---------------+-------+-------+-------+-------+

| Zkušební cyklus | Otáčky | 100 % | 100 % | 100 % | 100 % |

| typu E2 +---------------+-------+-------+-------+-------+

| | Výkon | 100 % | 75 % | 50 % | 25 % |

| +---------------+-------+-------+-------+-------+

| | Váhový faktor | 0,2 | 0,5 | 0,15 | 0,15 |

+-----------------+---------------+-------+-------+-------+-------+

Zkušební cyklus pro aplikaci s hlavními vrtulovými a přídavnými vrtulovými motory.

+-----------------+---------------+-------+-------+-------+-------+

| Zkušební cyklus | Otáčky | 100 % | 91 % | 80 % | 63 % |

| typu E3 | +-------+-------+-------+-------+

| | Výkon | 100 % | 75 % | 50 % | 25 % |

| | +-------+-------+-------+-------+

| | Váhový faktor | 0,2 | 0,5 | 0,15 | 0,15 |

+-----------------+---------------+-------+-------+-------+-------+

Zkušební cyklus pro aplikace s pomocným motorem s konstantními otáčkami

+-----------------+---------------+-------+-------+-------+-------+-------+

| Zkušební cyklus | Otáčky | 100 % | 100 % | 100 % | 100 % | 100 % |

| typu D2 | +-------+-------+-------+-------+-------+

| | Výkon | 100 % | 75 % | 50 % | 25 % | 10 % |

| | +-------+-------+-------+-------+-------+

| | Váhový faktor | 0,05 | 0,25 | 0,3 | 0,3 | 0,1 |

+-----------------+---------------+-------+-------+-------+-------+-------+

Zkušební cyklus pro aplikace s motorem s proměnnými otáčkami a proměnným zatížením

+-----------------+---------------+----------------------------+---------------------+----------+

| Zkušební cyklus | Otáčky | Jmenovité | Střední | Volnoběh |

| typu C1 +---------------+-------+------+------+------+-------+------+------+----------+

| | Točivý moment | 100 % | 75 % | 50 % | 10 % | 100 % | 75 % | 50 % | 0 % |

| +---------------+-------+------+------+------+-------+------+------+----------+

| | Váhový faktor | 0,15 | 0,15 | 0,15 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,15 |

+-----------------+---------------+-------+------+------+------+-------+------+------+----------+

V případě, že má být motor certifikován podle odstavce 5.1.1 pravidla 13, nesmí specifické emise v každém jednotlivém bodu režimu překročit příslušnou mezní hodnotu emisí

NO

x

o více než 50 %, s výjimkou následujících případů:

.1 10 % bodu režimu ve zkušebním cyklu D2.

.2 10 % bodu režimu ve zkušebním cyklu C1.

.3 Bod volnoběhu ve zkušebním cyklu C1.