15. Zvyšování kvality sociální služby
+------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Kritérium |
+------------------------------------------------------------------------------------------------+
| a) Poskytovatel má písemně zpracovaná pravidla pro průběžné sledování a hodnocení |
| souladu poskytování sociální služby se základními zásadami sociální služby stanovenými |
| zákonem o sociálních službách a jím definovaným posláním, cíli a zásadami poskytované |
| sociální služby a podle těchto pravidel postupuje; pravidla zahrnují obsah, metody, způsob |
| a četnost průběžného sledování a hodnocení a postup poskytovatele podle kritérií |
| uvedených v písmenech b) až d); |
+------------------------------------------------------------------------------------------------+
| b) Poskytovatel průběžně sleduje a hodnotí, zda poskytování sociální služby vychází z |
| individuálně určených potřeb a cílů osob, kterým poskytuje sociální službu; |
+------------------------------------------------------------------------------------------------+
| c) Poskytovatel průběžně sleduje a hodnotí, zda vytváří podmínky pro zachování a rozvoj |
| individuálních schopností a pro uplatnění vlastní vůle osob, kterým poskytuje sociální |
| službu; |
+------------------------------------------------------------------------------------------------+
| d) Poskytovatel průběžně sleduje a hodnotí soulad poskytování sociální služby se základní |
| zásadou sociální služby zachovávat důstojnost a dodržovat lidská práva a základní svobody |
| osob, kterým poskytuje sociální službu, včetně sledování a hodnocení rizik a možných |
| pochybení poskytovatele, která vedou k porušování této zásady; |
+------------------------------------------------------------------------------------------------+
| e) Poskytovatel využívá získané poznatky z průběžného sledování a hodnocení pro rozvoj |
| a zvyšování kvality poskytované sociální služby; |
+------------------------------------------------------------------------------------------------+
| f) Poskytovatel má písemně zpracována vnitřní pravidla pro zjišťování spokojenosti osob s |
| poskytováním sociální služby; podle těchto pravidel poskytovatel postupuje; |
+------------------------------------------------------------------------------------------------+
| g) Poskytovatel zapojuje do hodnocení poskytované sociální služby také zaměstnance a |
| další zainteresované fyzické a právnické osoby; |
+------------------------------------------------------------------------------------------------+
| h) Poskytovatel využívá stížnosti jako podnět pro rozvoj a zvyšování kvality sociální |
| služby. |
+------------------------------------------------------------------------------------------------+
------------------------------------------------------------------