§ 4
(1) Zákaz se nevztahuje na jeden nebo více následujících smluvních závazků nabyvatele frančízy
a) zachovat mlčenlivost o know-how předané poskytovatelem frančízy, a to i po skončení dohody o frančíze,
b) sdělit poskytovateli frančízy a ostatním nabyvatelům frančízy všechny zkušenosti získané při využívání frančízy a uzavřít s nimi nevýhradní smlouvu o využívání know-how, které z těchto zkušeností vyplývá,
c) informovat poskytovatele frančízy o každém porušení práv z průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví, podniknout příslušná opatření vůči osobám narušujícím tato práva nebo poskytnout poskytovateli frančízy součinnost při právním postupu proti těmto osobám,
d) nevyužívat know-how předané poskytovatelem frančízy pro jiné účely než využívání frančízy, a to i po skončení dohody o frančíze,
e) účastnit se nebo vysílat své zaměstnance na školení pořádaná poskytovatelem frančízy,
f) využívat obchodní metody navržené poskytovatelem frančízy, včetně jakékoliv jejich následné úpravy, a využívat práva z průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví, která jsou předmětem frančízy,
g) dodržovat poskytovatelem frančízy určené standardy týkající se zařízení a jednotného celkového vnějšího vzhledu smluvních provozoven anebo dopravních prostředků,
h) umožnit poskytovateli frančízy kontrolu smluvních provozoven anebo dopravních prostředků, včetně prodávaného zboží a poskytovaných služeb, zásob zboží a vedení účetnictví,
i) neměnit bez souhlasu poskytovatele frančízy umístění smluvních provozoven,
j) nepřevádět bez souhlasu poskytovatele frančízy práva a závazky vyplývající z dohody o frančíze.
(2) Zákaz se nevztahuje na přítomnost jednoho nebo více následujících smluvních závazků nabyvatele frančízy, pokud jsou nezbytné k ochraně práv z průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví poskytovatele frančízy nebo pro zachování společné identity nebo dobré pověsti frančízové sítě, a to
a) prodávat nebo užívat při poskytování služeb pouze zboží odpovídající minimálním objektivním požadavkům na kvalitu stanoveným poskytovatelem frančízy,
b) prodávat nebo užívat při poskytování služeb zboží vyráběné pouze poskytovatelem frančízy nebo třetími stranami jím určenými, pokud je obtížné stanovit objektivní požadavky na kvalitu zboží vzhledem k charakteru zboží, které je předmětem frančízy,
c) neprovozovat, přímo nebo nepřímo, jakoukoliv podobnou obchodní činnost na území, kde by konkuroval členu frančízové sítě, včetně poskytovatele frančízy; nabyvatel frančízy může být zavázán dodržovat tento závazek na území, kde využíval frančízu i po skončení dohody o frančíze, po přiměřenou dobu, která nesmí přesáhnout jeden rok,
d) nenabývat podíly na hlasovacích právech konkurenčních soutěžitelů, která by umožnila nabyvateli frančízy ovlivňovat jednání tohoto soutěžitele,
e) prodávat zboží, které je předmětem frančízy, pouze konečným spotřebitelům, dalším nabyvatelům frančízy anebo distributorům působícím v jiných distribučních systémech zásobovaných výrobcem takového zboží nebo s jeho souhlasem,
f) vynakládat úsilí při prodeji zboží anebo poskytování služeb, které jsou předmětem frančízy; nabízet k prodeji minimální sortiment zboží, dosahovat minimálního obratu, předem plánovat objednávky, udržovat minimální zásoby a poskytovat konečným spotřebitelům spotřebitelský a záruční servis,
g) odvádět poskytovateli frančízy určitou část příjmu na reklamní účely a samostatně provádět reklamu, jejíž obsah poskytovatel frančízy schválil.