Kabina osádky
32. V oknech kabiny osádky zásahového požárního automobilu je užito pouze bezpečnostní sklo. Sklo čelního okna je lepené.
33. Na kabině osádky je při použití více anténních prvků komunikačních prostředků s VF výkonem vyšším než 5 W voleno umístění
a) podélné - v podélné ose kabiny za sebou, přičemž poloha antény ("A") je použita vždy, pokud je vozidlo vybaveno pouze radiostanicí pro pásmo 160 MHz,

Obrázek - Antény komunikačních prostředků
Obr. 7a Antény komunikačních prostředků umístěny v podélné ose na střeše kabiny osádky se dvěma a více řadami sedel, "A": anténa pro 160 MHz, "B": anténa pro 380 MHz
b) příčné - v příčné ose kabiny vedle sebe v případě, že vzduchové sání motoru je z nekovového materiálu,

Obrázek - Antény komunikačních prostředků
Obr. 7b Antény komunikačních prostředků umístěny v příčné ose na střeše kabiny osádky s jednou řadou sedadel, "A": anténa pro 160 MHz, "B": anténa pro 380 MHz

Obrázek - Antény komunikačních prostředků
Obr. 7c Antény komunikačních prostředků umístěny v příčné ose na střeše kabiny osádky s jednou řadou sedadel, "A": anténa pro 160 MHz, "B": anténa pro 380 MHz
c) příčné - mimo příčnou osu kabiny vedle sebe v případě, že vzduchové sání motoru je vyrobeno z kovu.

Obrázek - Antény komunikačních prostředků
Obr. 7d Antény komunikačních prostředků umístěny mimo příčnou osu na střeše kabiny osádky s jednou řadou sedadel, "A": anténa pro 160 MHz, "B": anténa pro 380 MHz
34. U kabiny osádky s jednou řadou sedadel se nepoužívá samostatná prutová anténa pro systém mobilního telefonu. Na kabině s více řadami sedadel je anténa pro pásmo 380 MHz umístěna vlevo a anténa pevné sady mobilního telefonu vpravo od podélné osy. Poloha antény pro pásmo 160 MHz není touto instalací dotčena. Při instalaci anténního systému mobilního telefonu na pevné části kabiny osádky se nepoužívá širokopásmová (kombinovaná) anténa v případě, kdy by tato anténa měla být současně použita pro radiostanici.
35. Vysílací prvky zařízení pro bezdrátový přenos dat ze zásahového požárního automobilu do počítačové sítě a naopak jsou umístěny tak, aby neovlivňovaly anténní systém pro komunikaci prostřednictvím radiostanic.
36. Je-li zásahový požární automobil osazený více kabinami osádky, je spojení mezi nimi zajištěno nejméně dvěma na sobě nezávislými zařízeními, z toho je nejméně jedno zvukové.
37. Kabina osádky zásahového požárního automobilu má nejméně dva východy, z toho jeden smí být nouzový o rozměrech nejméně 500 x 700 mm a je na protilehlé straně ke straně dveřní. Kabina osádky v prostoru s druhou a další řadou sedadel lehké, střední a těžké hmotnostní třídy má dveře z levé i pravé strany.
38. Nejmenší rozměr dveřního prostoru kabiny osádky v prostoru s druhou a další řadou sedadel zásahového požárního automobilu lehké, střední a těžké hmotnostní třídy je ohraničen obdélníkem o šířce nejméně 600 mm "a" a výšce nejméně 700 mm "b" (obr. 8). Nejmenší úhel otevření dveří kabiny osádky v prostoru s druhou a další řadou sedadel a zásahového požárního automobilu lehké hmotnostní třídy je 75°a u zásahového požárního automobilu střední a těžké hmotnostní třídy je 80°. Dveře zůstanou v otevřené poloze.

Obrázek - Rozměrové požadavky
Obr. 8 Rozměrové požadavky dveří kabiny mužstva, šířka obdélníku "a" a výška obdélníku "b".
39. Největší přípustná výška prvního schodu k nástupu do kabiny osádky v prostoru s druhou a další řadou sedadel nebo stupačky na účelovou nástavbu "d" je u provedení pro
a) silniční provoz 550 mm,
b) smíšený provoz 600 mm,
c) terénní provoz 600 mm.
Hloubka nástupní plochy schodu "a" je nejméně 150 mm. Pro velikost přesahu nižšího schodu "c" do 150 mm je výška mezi schody "b" nejvýše 400 mm. Pro velikost přesahu nižšího schodu "c" většího než 150 mm je výška mezi schody "b" nejvýše 450 mm. Šířka nástupní plochy schodu je nejméně 300 mm. Hrany nástupních ploch svírají s vodorovnou rovinou úhel "α" nejvíce 85° (obr. 9).

Obrázek - Rozměrové požadavky schodů
Obr. 9 Rozměrové požadavky schodů, hloubka nástupní plochy schodu "a", výška mezi schody "b", velikost přesahu nižšího schodu "c", výška prvního schodu od země "d" a velikost úhlu svírajícího hrany nástupních ploch s vodorovnou rovinou "α".
40. Kabina osádky pro čtyři a více osob umožňuje zástavbu topením nezávislým na chodu motoru a jízdě.
41. Při zatížení sedadla, kromě sedadla řidiče, je vzdálenost mezi sedadlem a stropem kabiny "k" nejméně 1050 mm (obr. 10); pokud je to z důvodu použití zásahového požárního automobilu pro operační řízení potřebné, může být tato vzdálenost nejméně 950 mm.
42. U sedadla určeného osádce v prostoru s druhou a další řadou sedadel platí následující rozměrové požadavky (obr. 8)
a) šířka činné plochy je nejméně 435 mm,
b) hloubka činné plochy "m" je nejméně 400 mm,
c) výška činné plochy od podlahy "l" je 400 až 500 mm.
43. V kabině osádky v prostoru s druhou a další řadou sedadel je prostor v úrovni kolen "p" široký nejméně 300 mm a v úrovni podlahy "r" nejméně 400 mm. V případě, že je užito dvou řad sedadel proti sobě, je tento prostor v úrovni kolen "n" široký nejméně 500mm a v úrovni podlahy "o" 550 mm (obr. 10). V dosahu osoby sedící na sedadle je umístěno madlo s úchytnou délkou nejméně 100 mm a výškou od podlahy nejméně 500 mm pro držení při jízdě, a to i v ochranných rukavicích pro hasiče.

Obrázek - Základní rozměrové požadavky
Obr. 10 Základní rozměrové požadavky prostoru osádky v prostoru s druhou a další řadou sedadel, vzdálenost mezi sedadlem a stropem kabiny "k", výška sedadla od podlahy "l", hloubka činné plochy sedadla "m", prostor před sedadlem v prostoru kolen "n, p" a prostor před sedadlem v úrovni podlahy "o, r".
44. Osvětlení ke čtení dokumentace na místě velitele osádky je konstruováno tak, aby neoslňovalo ani neomezovalo řidiče při řízení automobilu.
45. Každý člen osádky uvnitř kabiny má místo k sezení. Sedadlo, s výjimkou sedadla řidiče, je zhotoveno v neklouzavé úpravě a konstruováno tak, aby se snadno udržovalo a bylo odolné vůči opotřebení. Nejmenší šíře sedadla ve výšce lokte
a) bez dýchacího přístroje v opěradle zad je
1) u samostatného sedadla 550 mm,
2) u dvou sedadel 1000 mm,
3) u tří sedadel 1400 mm,
4) u čtyř sedadel 1800 mm,
5) u pěti sedadel 2200 mm,
b) s dýchacím přístrojem v opěradle je
1) u samostatného sedadla 550 mmm,
2) u dvou a více sedadel nejmenší šíře
každého sedadla 500 mm.
Uvedené hodnoty mohou být u zásahových požárních automobilů velmi lehké a lehké hmotnostní třídy sníženy o 10 %.
46. Sedadlo řidiče u zásahového požárního automobilu v terénním provedení odpruženého typu je konstruováno tak, aby umožnilo jeho zablokování v pevné poloze.
47. V zásahovém požárním automobilu jsou nejméně dvě sedadla pro osádku. Při větším počtu sedadel pro osádku jsou tato umístěna tak, aby umožňovala sedět pouze čelem nebo zády ke směru jízdy. Všechna sedadla pro osádku jsou vybavena opěrkami hlavy.
48. Dýchací přístroje uložené v kabině osádky jsou umístěny tak, aby nezasahovaly do prostoru určeného pro osádku (obr. 10), v případě umístění v opěradle sedadla, umožňovaly nasazení vsedě a v průběhu přípravy a po nasazení zůstaly upevněny v držáku. Konstrukce držáku je provedena tak, aby vyjmutí dýchacího přístroje bylo možné provést jednotlivě. Konstrukce zapínání postroje dýchacího přístroje je provedena tak, aby nebyla zaměnitelná se zámkem bezpečnostního pásu.
49. Podlaha a obklad stěn a dveří kabiny osádky v prostoru s druhou a další řadou sedadel jsou do výšky nejméně 100 mm nad podlahou vyrobeny z materiálu, který je neklouzavý a odolný vůči otěru a korozi a umožňuje snadné čištění. Ostatní vnitřní obklady u zásahového požárního automobilu lehké, střední a těžké hmotnostní třídy jsou provedeny pouze z netříštivého a nárazu odolného materiálu se sníženou hořlavostí, který umožňuje snadné čištění.
50. Požární příslušenství přepravované v kabině osádky je uloženo v úchytu konstruovaném tak, aby spolehlivě zajistil toto příslušenství proti vypadnutí při jízdě nebo při náhlé změně polohy.
51. Úchyty pro požární příslušenství v kabině osádky jsou konstruovány tak, aby byly schopné snést přetížení 10 G ve směru jízdy. Pokud je kabina osádky konstruována pro umístění dýchacích přístrojů, je držák dýchacího přístroje konstruován tak, aby dýchací přístroj zůstal upevněn v držáku i při zpomalení s přetížením 10 G.
52. Součástí zásahového požárního automobilu je zvláštní výstražné světelné zařízení modré barvy doplněné zvukovým výstražným zařízením (dále jen "zvláštní výstražné zařízení"). U zásahového požárního automobilu lehké, střední a těžké hmotnostní třídy je světelná část zvláštního výstražného zařízení umístěna i na zádi karosérie.