Oddíl IV
Dodatečné požadavky na přístupnost některých služeb
Následující služby musí splňovat tyto dodatečné požadavky:
1. služby elektronických komunikací včetně tísňových komunikací
1.1 vedle hlasové komunikace musí být poskytován text v reálném čase,
1.2 je-li vedle hlasové komunikace poskytováno i video, musí být poskytována úplná konverzace,
1.3 tísňové komunikace prostřednictvím hlasového volání a textu (včetně textu v reálném čase) musí být synchronizovány, a pokud je poskytováno video, musí být rovněž synchronizovány jako úplná konverzace a přenášeny poskytovateli služeb elektronických komunikací do nejvhodnějšího centra tísňové komunikace,
2. služby poskytující přístup k audiovizuálním mediálním službám
2.1 poskytování elektronického programového průvodce musí být vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní a musí poskytovat informace o dostupnosti přístupnosti,
2.2 prvky přístupnosti audiovizuálních mediálních služeb, zejména otevřené nebo skryté titulky, audiopopis nebo tlumočení do českého znakového jazyka, musí být plně přenášeny v odpovídající kvalitě pro přesné zobrazení a synchronizovány se zvukem a videem, a současně umožňovat uživateli ovládání jejich zobrazení a používání,
3. služby obchodní letecké dopravy, mezinárodní a vnitrostátní linkové dopravy, železniční a vodní dopravy cestujících s výjimkou služeb městské a regionální dopravy
3.1 musí být poskytovány informace o přístupnosti vozidel, okolní infrastruktury a zastavěného prostředí a o pomoci osobám se zdravotním postižením,
3.2 musí být poskytovány informace o elektronickém prodeji přepravních dokladů, například o elektronické rezervaci nebo o rezervaci přepravních dokladů, cestovní informace v reálném čase, například jízdní řády, informace o narušení provozu, návazných spojích nebo o možnosti pokračovat v cestě jinými druhy dopravy, a doplňkové informace o službách, například o personálním zajištění ve stanicích, nefunkčních výtazích nebo o dočasně nedostupných službách,
4. služby městské a regionální dopravy: u samoobslužných terminálů využívaných při poskytování služby musí být zajištěna přístupnost podle tohoto zákona,
5. finanční služby
5.1 metody identifikace, elektronických podpisů, bezpečnosti a platebních služeb musí být poskytovány tak, aby byly vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní,
5.2 informace musí být srozumitelné, aniž by musel spotřebitel vynaložit zvýšené úsilí na jejich pochopení,
6. elektronické knihy
6.1 pokud elektronická kniha obsahuje vedle textu i zvuk, musí poskytovat synchronizovaný text a zvuk,
6.2 digitální soubory elektronické knihy nesmí bránit řádnému fungování podpůrných technologií,
6.3 musí splnit požadavek na přístup k obsahu, na navigaci obsahem souboru a uspořádání, včetně dynamického uspořádání, na strukturu, flexibilitu a možnost výběru při prezentaci obsahu,
6.4 musí být umožněno alternativní podání obsahu a jeho interoperability celou škálou podpůrných technologií tak, že bude vnímatelný, srozumitelný, ovladatelný a stabilní,
6.5 musí být zajištěna vyhledatelnost poskytnutím informací prostřednictvím metadat o jejich prvcích přístupnosti,
6.6 opatření pro správu digitálních práv nesmí blokovat prvky přístupnosti,
7. služby elektronického obchodování
7.1 musí být poskytovány informace týkající se přístupnosti prodávaných výrobků a služeb, pokud odpovědný výrobce, zplnomocněný zástupce, dovozce, distributor nebo poskytovatel služby tyto informace poskytuje,
7.2 funkce pro identifikaci, zabezpečení a platbu, pokud jsou součásti služby a nikoli výrobku musí být vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní,
7.3 metody identifikace, elektronických podpisů a platebních služeb musí být poskytovány tak, aby byly vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní.
------------------------------------------------------------------