CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 424/2023 Sb. Zákon o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb Oddíl III - Obecné požadavky na přístupnost služeb s výjimkou služeb městské a regionální dopravy

Oddíl III - Obecné požadavky na přístupnost služeb s výjimkou služeb městské a regionální dopravy

424/2023 Sb. Zákon o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb

Oddíl III

Obecné požadavky na přístupnost služeb s výjimkou služeb městské a regionální dopravy

1. Výrobky vymezené tímto zákonem a využívané při poskytování služby musí být přístupné v souladu s tímto zákonem.

2. Musí být poskytovány informace o fungování služby, a pokud jsou při poskytování služby používány výrobky, o spojitosti služby s těmito výrobky, včetně informace o jejich charakteristikách týkajících se přístupnosti a interoperabilitě těchto výrobků s podpůrnými technologiemi, a to:

2.1 zpřístupněním prostřednictvím více než jednoho smyslu,

2.2 prezentovány srozumitelným způsobem,

2.3 prezentovány tak, aby je uživatel byl schopen vnímat,

2.4 zpřístupněním obsah informací v textových formátech, které lze použít k vytvoření alternativních podpůrných formátů umožňujících prezentaci různými způsoby a zajišťující vnímání více než jedním smyslem,

2.5 prezentací písmem odpovídající velikosti a vhodného tvaru s přihlédnutím k předvídatelným podmínkám použití a s pomocí dostatečného kontrastu, jakož i nastavitelných mezer mezi písmeny, řádky a odstavci,

2.6 doplněním veškerého netextového obsahu o alternativní prezentaci tohoto obsahu,

2.7 poskytováním elektronických informací potřebných při poskytování služeb poskytovány jednotným a přiměřeným způsobem tím, že budou vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní.

3. Internetové stránky včetně souvisejících online aplikací a služby poskytované na mobilních zařízeních včetně mobilních aplikací musí být zpřístupněny jednotným a přiměřeným způsobem, aby byly vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní.

4. Jsou-li k dispozici služby podpory (například helpdesky, telefonická centra, technická podpora, konverzní služby a služby odborné přípravy), musí tyto služby podpory poskytovat informace o přístupnosti služby a její kompatibilitě s podpůrnými technologiemi, a to způsoby komunikace přístupnými zejména osobám se zdravotním postižením.