2. Výpočet svislých sil
2.1. Pro výpočet rozpony na svislé zatížení při vybavení záchytů se počítá s hmotností dopravní nádoby s největším zatížením včetně hmotnosti vyrovnávacího lana, přičemž je nutno uvažovat s dopravní nádobou, která ze všech nádob v téže jámě vyvolá na uvažovanou rozponu nejméně příznivé účinky. Při určení svislé síly
F
RV
pro výpočet rozpon se předpokládá stejnoměrné rozdělení zatížení na rozpony připadající na základní délku průvodnice podle projektu; za nosné se považují i krajní rozpony jedné průvodnice. K výpočtu se použije vzorec:
G + G + G
U N L
F = ------------ . g (kN),
RV 2i
kde je
G (t) - hmotnost užitečného zatížení včetně hmotnosti
U důlního vozu v dopravní nádobě,
G (t) - hmotnost dopravní nádoby včetně závěsu, úvazku
N a vyrovnávače tahů v lanech, pokud je součástí
dopravní nádoby,
G (t) - hmotnost větve vyrovnávacího lana,
L -2 -2
g (m.s ) - gravitační zrychlení (lze dosadit 10 m.s ),
i (-) - počet rozpon nesoucích průvodnici včetně obou
krajních rozpon.
2.2. Pro výpočet průvodnice na svislé zatížení při vybavení záchytů se bere síla
F
PV
odvozená z hmotnosti dopravní nádoby s největším zatížením včetně hmotnosti vyrovnávacího lana
G + G + G
U N L
F = ------------ . g (kN).
PV 2
2.3. Svislá síla
F
DV
při dosednutí nádoby na dosedací rošt se určí z celkové hmotnosti dopravní nádoby s největším zatížením:
F = (G + G ) . g (kN).
DV U N