Část VI. - Finanční a organizační otázky
1.1 Rozdělovací klíč společných výdajů spojených s působením Konzultativní komise otevřeného nebe (dále "rozdělovací klíč Konzultativní komise otevřeného nebe") vychází z rozdělovacího klíče přijatého v Helsinkách dne 10. července 1992 smluvními stranami KBSE (dále "helsinský klíč").
Zvláštní režim zavedený tímto Rozhodnutím zohledňuje stávající hospodářské podmínky a je omezen co do rozsahu a času.
Není precedentem pro jakékoliv jiné orgány KBSE nebo orgány spojené s KBSE.
1.2 S ohledem na skutečnost, že ne všechny smluvní strany KBSE jsou smluvními stranami Smlouvy, musí smluvní strany poskytnout dodatečný příspěvek ke svému příspěvku podle helsinského klíče k pokrytí stávajícího schodku.
A) Tento dodatečný příspěvek je zpravidla úměrný "helsinskému klíči".
Nicméně však každá smluvní strana může poskytnout vyšší dodatečný příspěvek.
B) S ohledem na svou stávající hospodářskou situaci jsou země uvedené v seznamu v příloze A tohoto Rozhodnutí vyňaty z poměrného příspěvku uvedeného v pododstavci (A) a zaplatí pouze dodatečný příspěvek ad hoc dohodnutý smluvními stranami.
C) Zvláštní režim zřízený pododstavcem (B) potrvá tak dlouho, jak to bude vyžadovat hospodářská situace zemí uvedených v seznamu v příloze A tohoto Rozhodnutí.
Zvláštní režim bude tudíž každoročně přehodnocován.
1.3 Pokud budou smluvními stranami Smlouvy pouze účastnické státy KBSE a pokud vznikne schodek, jež musí být uhrazen, bude finanční příspěvek jakéhokoliv smluvního státu podle rozdělovacího klíče Konzultativní komise otevřeného nebe vyšší než její příspěvek podle helsinského klíče.
1.4 V případě, že ke Smlouvě přistoupí Smluvní strany KBSE, se jejich finanční příspěvek vypočítává podle rozdělovacího klíče Konzultativní komise otevřeného nebe podle zásad stanovených v odstavcích 1 a 2.
V tomto případě se budou finanční příspěvky ostatních smluvních stran podle rozdělovacího klíče Konzultativní komise otevřeného nebe přiměřeně sníží.
Toto ustanovení se netýká zemí uvedených v seznamu v příloze A tohoto Rozhodnutí po dobu, po kterou jim zvláštní režim zavedený v odstavci 2, pododstavec (B) poskytuje zvýhodnění finanční příspěvky podle rozdělovacího klíče Konzultativní komise otevřeného nebe, a to nižší než jsou příspěvky ostatních států, které platí stejný příspěvek jako podle "helsinského klíče".
1.5 V případě, že ke Smlouvě přistoupí státy, které nejsou účastnickými státy KBSE, dohodne jejich finanční příspěvky podle rozdělovacího klíče Konzultativní komise otevřeného nebe, jakož i rozdělovací klíč Konzultativní komise otevřeného nebe, Konzultativní komise otevřeného nebe ad hoc.
1.6 K 1. lednu 1993 byl rozdělovací klíč Konzultativní komise otevřeného nebe dohodnut takto (v procentech):
Francie 10,82
Německo 10,82
Itálie 10,82
Spojené království 10,82
Spojené státy americké 10,82
Ruská federace 9,05
Kanada 6,55
Španělsko 5,10 *)
Belgie 4,27
Nizozemsko 4,27
Dánsko 2,465
Norsko 2,465
Ukrajina 1,77
Polsko 1,685
Turecko 1,20
Řecko 0,84
Maďarsko 0,84
Rumunsko 0,84
Česká republika 0,805
Bělorusko 0,71
Bulharsko 0,66
Lucembursko 0,66
Portugalsko 0,66
Slovenská republika 0,40
Island 0,24
Gruzie 0,21
Kyrgyzstán 0,21
------------------------------------------------------------------
*) Toto procento odráží souhlas Španělska poskytnout vyšší dodatečný příspěvek.
2. Pro platby finančních příspěvků smluvními stranami platí stejná praktická ujednání jako ta, jež byla dohodnuta pro ostatní fóra využívající společných služeb Společného výkonného sekretariátu.
3. Opatření týkající se administrativní organizace Komise jsou v souladu s ujednáními již zavedenými v souvislosti s využíváním společných služeb Společného výkonného sekretariátu.
Úkoly sekretariátu vůči Komisi zahrnují tudíž následující služby:
A) zajištění akreditace;
B) správu budov a zařízení;
C) bezpečnost budov a schůzí a dohled na přístup do budov a na schůze;
D) zaměstnávání a řízení příslušných technických zaměstnanců;
E) zajištění vhodného technického zařízení;
F) zabezpečení tlumočnických a překladatelských služeb ve všech pracovních jazycích; a
G) správu finančních záležitostí.
Při plnění těchto úkoluje třeba věnovat zvláštní pozornost zásadě efektivnosti nákladů.