Příloha č. 5
Hodnota bodu a výše úhrad podle § 9
1. Pro nasmlouvané výkony odbornosti 806 - mamografický screening a pro nasmlouvané výkony screeningu děložního hrdla podle seznamu výkonů se stanoví hodnota bodu ve výši 1,03 Kč.
2. Výše úhrady se stanoví podle seznamu výkonů úhradou za poskytnuté výkony s hodnotou bodu:
a) Pro hrazené služby poskytované v odbornosti 809 a v odbornosti 810 podle seznamu výkonů se stanoví hodnota bodu ve výši 1,12 Kč a fixní složka úhrady ve výši 0,37 Kč, s výjimkou nasmlouvaných výkonů č. 89711 až 89725, podle seznamu výkonů, pro které se stanoví hodnota bodu ve výši 0,53 Kč a fixní složka úhrady ve výši 0,37 Kč, dále s výjimkou nasmlouvaných výkonů č. 89611 až 89619, podle seznamu výkonů, pro které se stanoví hodnota bodu ve výši 0,55 Kč a fixní složka úhrady ve výši 0,37 Kč a s výjimkou výkonu č. 89312, podle seznamu výkonů, pro který se stanoví hodnota bodu ve výši 1 Kč a fixní složka úhrady ve výši 0,48 Kč.
b) Pro hrazené služby poskytované v odbornostech 222, 801, 807, 808, 812 až 815, 817, 818, 819 a 823 podle seznamu výkonů se stanoví hodnota bodu ve výši 0,71 Kč pro držitele Osvědčení o akreditaci dle ČSN ISO 15189 nebo Osvědčení o auditu II NASKL v hodnoceném období. Pro hrazené služby poskytované v odbornosti 802 podle seznamu výkonů se stanoví hodnota bodu ve výši 0,85 Kč pro držitele Osvědčení o akreditaci dle ČSN ISO 15189 nebo Osvědčení o auditu II NASKL v hodnoceném období. V případě, že v průběhu hodnoceného období dojde k ukončení platnosti osvědčení, je nezbytné, aby poskytovatel doložil pojišťovně osvědčení navazující na platnost původního osvědčení. Nové osvědčení pro hodnocené období předloží poskytovatel nejpozději do 31. 12. 2018, přičemž hodnota bodu podle věty první nebo druhé bude poskytovateli stanovena od data platnosti osvědčení. Pro všechny ostatní neakreditované odbornosti, případně odbornosti, pro které není splněna podmínka podle bodu 2 písm. b), se stanoví hodnota bodu ve výši 0,40 Kč.
c) Pro hrazené služby poskytované v odbornosti 816 podle seznamu výkonů, se stanoví hodnota bodu ve výši 0,80 Kč, přičemž pro níže uvedené metody se stanovuje úhrada ve výši:
ca) dvě trombomutace společně 2 898 Kč,
cb) tři trombomutace společně 4 030 Kč,
cc) pět trombomutací společně 5 162 Kč,
cd) Cystická fibróza 36/50 mutací 9 690 Kč,
ce) Bechtěrev HLA B27 1 766 Kč,
cf) BRCA komplet 30 066 Kč.
3. Celková výše úhrady poskytovateli poskytujícímu hrazené služby v odbornostech uvedených v bodě 2 písm. a) se stanoví podle seznamu výkonů úhradou za poskytnuté výkony s výslednou hodnotou bodu. Výsledná hodnota bodu je součtem variabilní složky úhrady a fixní složky úhrady:
HB = FS + VS
red
kde:
HB je výsledná hodnota bodu, která je použita v hodnoceném období pro
red ocenění poskytnutých výkonů.
FS je fixní složka úhrady podle bodu 2 písm. a).
VS je variabilní složka úhrady, která se stanoví podle vzorce:
PB
ref
------
UOP
ref
VS = (HB - FS) * min [1; (1,02 * --------)]
PB
ho
-----
UOP
ho
kde:
HB je hodnota bodu podle bodu 2 písm. a).
PB je celkový počet poskytovatelem vykázaných a zdravotní
ref pojišťovnou uznaných bodů v referenčním období.
PB je celkový počet poskytovatelem vykázaných a zdravotní
ho pojišťovnou uznaných bodů v hodnoceném období.
UOP je počet unikátních pojištěnců v referenčním období.
ref
UOP je počet unikátních pojištěnců v hodnoceném období.
ho
4. Celková výše úhrady poskytovateli poskytujícímu hrazené služby v odbornostech podle bodu 2 písm. b) a c) nepřekročí částku, která se vypočte takto:
POP x PURO x 1,02,
icz icz
kde:
POP počet unikátních pojištěnců zdravotní pojišťovny ošetřených
icz poskytovatelem ve všech odbornostech uvedených v bodu 2 písm. b)
resp. c) v hodnoceném období,
PURO průměrná úhrada za výkony, včetně zvlášť účtovaného materiálu
icz a zvlášť účtovaných léčivých přípravků na jednoho unikátního
pojištěnce ošetřeného poskytovatelem ve všech odbornostech
uvedených v bodu 2 písm. b) resp. c) v referenčním období.
5. Jde-li o odbornosti uvedené v bodě 2 písm. b) a c), stanoví se celková výše úhrady podle bodu 4 souhrnně pro všechny odbornosti v daném písmenu uvedené.
6. U poskytovatele, u kterého nelze výši referenčních hodnot stanovit z důvodu, že poskytovatel v průběhu referenčního období hrazené služby neposkytoval, poskytoval hrazené služby pouze v části referenčního období, nebo v případě převodu všech majetkových práv vztahujících se k poskytování zdravotních služeb podle § 17 odst. 8 zákona, použije zdravotní pojišťovna pro účely výpočtu celkové úhrady podle bodů 3 a 4 referenční hodnoty srovnatelných poskytovatelů. U poskytovatelů, kteří nebyli v referenčním období držiteli Osvědčení o akreditaci dle ČSN ISO 15189 nebo Osvědčení o auditu II NASKL, ale pro hodnocené období předloží platné Osvědčení, provede zdravotní pojišťovna přepočet
PURO
ICZ
s použitím hodnoty bodu 0,71 Kč pro hrazené služby poskytované v odbornostech 222, 801, 802, 807, 808, 812 až 815, 817, 818, 819 a 823 podle seznamu výkonů.
7. Pro hrazené služby poskytované zahraničním pojištěncům a v případě, že poskytovatel v referenčním nebo hodnoceném období ošetřil méně než 50 unikátních pojištěnců příslušné zdravotní pojišťovny, se výpočet celkové výše úhrady podle bodů 3 a 4 nepoužije.
8. U poskytovatele, s nímž zdravotní pojišťovna nasmlouvala oproti referenčnímu období nové výkony, jejichž vlivem dojde k nárůstu průměrné úhrady na jednoho unikátního pojištěnce či průměrnému počtu bodů na jednoho unikátního pojištěnce, se celková výše úhrady poskytovateli podle bodů 3 a 4 navýší o hodnotu poskytovatelem vykázaných a zdravotní pojišťovnou uznaných nově nasmlouvaných výkonů, včetně zvlášť účtovaného materiálu a zvlášť účtovaných léčivých přípravků. Nově nasmlouvané výkony se pro tyto účely ocení podle seznamu výkonů s použitím hodnoty bodu podle bodu 2 písm. a) až c).
9. Měsíční předběžná úhrada se poskytne poskytovateli ve výši jedné dvanáctiny 102 % objemu úhrady za referenční období. Předběžné úhrady za hodnocené období se finančně vypořádají v rámci celkového finančního vypořádání, a to nejpozději do 150 dnů po dni skončení hodnoceného období.
------------------------------------------------------------------