CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 352/2008 Sb. Vyhláška o podrobnostech nakládání s odpady z autovraků, vybraných autovraků, o způsobu vedení jejich evidence a evidence odpadů vznikajících v zařízeních ke sběru a zpracování autovraků a o informačním systému sledování toků vybraných autovraků (o podrobnostech nakládání s autovraky) 2. Požadavky na zařízení ke zpracování autovraků a na zpracování autovraků

2. Požadavky na zařízení ke zpracování autovraků a na zpracování autovraků

352/2008 Sb. Vyhláška o podrobnostech nakládání s odpady z autovraků, vybraných autovraků, o způsobu vedení jejich evidence a evidence odpadů vznikajících v zařízeních ke sběru a zpracování autovraků a o informačním systému sledování toků vybraných autovraků (o podrobnostech nakládání s autovraky)

2. Požadavky na zařízení ke zpracování autovraků a na zpracování autovraků

2.1. Požadavky na prostory a vybavení:

2.1.2. Místa k přejímání, skladování autovraků, zpracování autovraků, shromažďování odpadů a skladování materiálů a součástí k opětovnému použití musí být zřetelně označena a musí umožnit, aby v zařízení mohly být prováděny následující činnosti:

a) příjem autovraků, zjištění jejich hmotnosti a provádění příslušných záznamů a vedení evidence,

b) skladování autovraků a jejich částí zbavených škodlivin,

c) odčerpání provozních náplní a odnětí dalších nebezpečných částí autovraků,

d) skladování autovraků a jejich částí bez materiálů a součástek obsahujících škodliviny uvedené v bodě 2.2.2.1.,

e) demontáž,

f) skladování částí vozidel, které lze opětovně použít a které neobsahují žádné kapaliny,

g) skladování částí vozidel, které lze opětovně použít a které obsahují kapaliny,

h) skladování odpadů určených k využití nebo k odstranění,

i) skladování zbytkových karoserií k odvozu nebo dalšímu zpracování.

2.1.3. Místa ke zpracování autovraků musí být vybavena

a) plochou zajišťující, aby nedošlo k ohrožení ani ke znečištění povrchových nebo podzemních vod,

b) pomůckami pro úklid, látkami pro vsakování uniklých provozních náplní, zařízením pro odstranění uniklých kapalin a shromažďovacími prostředky, které odpovídají vznikajícím odpadům, materiálům a částem k opětovnému využití a případně dalšími zařízeními k úpravě odpadů,

c) zařízením k jímání nebo čištění odpadních vod včetně srážkových v souladu s vodním zákonem,

d) skladovacími prostory pro použité pneumatiky, zabezpečené proti požáru; skladovými prostory pro jednotlivé demontované části autovraků včetně částí znečištěných olejem,

e) příslušnými shromažďovacími prostředky pro oddělené shromažďování vymontovaných materiálů a částí (akumulátory, filtry, kondenzátory obsahující PCB/PCT), provozní náplně (palivo, motorový olej, olej z převodovky, olej z hydrauliky, chladící kapaliny, nemrznoucí směsi, brzdové kapaliny, náplně klimatizačního systému) a jakékoliv další kapaliny obsažené v autovraku,

f) zařízením ke zjištění hmotnosti, pokud osoba oprávněná neprovozuje současně zařízení ke sběru autovraků.

2.1.4. Skladovat na sobě bez technických opatření je možné pouze dva autovraky. Skladovat na sobě více než dva autovraky je možné pouze s technickými opatřeními zabezpečujícími jejich stabilitu. Skladovat autovraky na sobě je možné pouze v případě, že již neobsahují provozní náplně a další nebezpečné látky (katalogové číslo 16 01 06).

2.2. Požadavky na zpracování autovraků

2.2.1. Odčerpání provozních náplní a odnětí dalších nebezpečných částí autovraků.

Odčerpání provozních náplní a odnětí dalších nebezpečných částí autovraků se provádí tak, aby byly odděleně shromažďovány všechny kapaliny, náplně a nebezpečné části. Chladící prostředky klimatizace se vypouští pomocí uzavřeného systému. Při vypouštění kapalin ze všech systémů autovraků se kapaliny buď odčerpají, nebo se vypustí do maximální možné míry vedoucí k naplnění cílů použití a využití uvedených v § 37 odst. 7 písm. b) zákona. K vypouštění provozních náplní z uzavřených nádrží se použije odsávací zařízení, v případě nádrží bez výpustných otvorů se vytvoří otvor umožňující gravitační vypouštění.

2.2.2. Demontáž autovraku.

2.2.2.1. Části a materiály obsahující škodliviny, které musí být při zpracování z vybraných autovraků odstraněny přednostně:

a) baterie a nádrže na zkapalněný plyn nebo stlačený plyn,

b) potenciálně výbušné součásti (například airbagy), pokud je nelze deaktivovat,

c) provozní náplně (palivo, motorový a převodový olej, oleje z rozvodovky, oleje z hydrauliky, chladicí kapaliny, nemrznoucí směsi, brzdové kapaliny, náplně klimatizačního systému) a jakékoliv další kapaliny obsažené ve vybraném autovraku, pokud nebudou nutné pro opětovné použití příslušných částí,

d) všechny součásti obsahující rtuť, je-li to technicky proveditelné.

2.2.2.2. Zpracovatel autovraku, který jako první převezme autovrak, znehodnotí identifikační číslo VIN způsobem, který vylučuje jeho opětovné použití při zachování čitelnosti původních znaků. Zničení identifikačního čísla VIN provádí konečný zpracovatel karoserie nebo rámu.

2.2.2.3. Minimální technické požadavky na zpracování autovraku a zpracovatelské operace pro podporu recyklace:

a) vyjmutí katalyzátoru,

b) vyjmutí kovových konstrukčních částí obsahujících měď, hliník a hořčík, pokud tyto kovy nejsou odděleny během drcení,

c) vyjmutí pneumatik, včetně rezervy, pokud je spolu s autovrakem předána k jeho zpracování, a objemných plastových konstrukčních částí (nárazníky, přístrojová deska a nádrže na kapaliny atd.), pokud tyto materiály nejsou odděleny během drcení tak, aby mohly být účinně recyklovány jako materiály,

d) vyjmutí skel.

2.2.2.4. Zpracovatel autovraků zpracuje autovrak zařazený pod katalogové číslo 16 01 06 buď sám, nebo jej předá jinému zpracovateli autovraků.

2.2.2.5. Při splnění podmínek bodů 2.2.1. a 2.2.2.1. je možné přeřadit autovrak z katalogového čísla 16 01 04* pod katalogové číslo 16 01 06 bez vylučování nebezpečných vlastností autovraku.

------------------------------------------------------------------