Příloha č. 1
Obsah kritérií pro posuzování kvality péče
+--------------------------------------------------------------------------+
| Oblast péče o dítě a naplňování potřeb dítěte |
+--------------------------------------------------------------------------+
| Kritérium |
+----+---------------------------------------------------------------------+
| 1. | Kvalita plánu výchovy a péče: Plán výchovy a péče zohledňuje věkové |
| | složení dětí, individuální potřeby každého dítěte vzhledem k jeho |
| | zdravotnímu a psychickému stavu, nastavuje vhodné psychosociálních |
| | podmínky výchovné péče v dětské skupině a je založen na výchovných |
| | hodnotách a přístupech umožňujících dětem dosáhnout jejich plného |
| | potenciálu, zejména kognitivní, sociální, emocionální, fyzické |
| | a jazykové schopnosti a dovednosti. Plán výchovy a péče upravuje |
| | podmínky a způsoby zajištění péče v případě přijetí dítěte se |
| | specifickými potřebami. Část dne je vyhrazena pobytu venku. |
+----+---------------------------------------------------------------------+
| 2. | Postup při adaptaci dítěte na pobyt v dětské skupině: Poskytovatel |
| | písemně zpracuje proces nástupu dítěte do dětské skupiny a podle |
| | těchto pravidel postupuje. Poskytovatel zohledňuje individuální |
| | potřeby dítěte. Poskytovatel s pravidly postupu při adaptaci |
| | dítěte na pobyt v dětské skupině seznámí rodiče dítěte a pokud |
| | možno aktivně je zapojuje do procesu adaptace. |
+----+---------------------------------------------------------------------+
| 3. | Sledování vývoje dítěte: Poskytovatel nastaví pozorovací |
| | a vyhodnocovací procesy ve vývoji dítěte. |
+----+---------------------------------------------------------------------+
| 4. | Komunikace s rodiči dítěte o potřebách a vývoji dítěte: |
| | Pečující osoby průběžně a pravidelně konzultují s rodiči |
| | potřeby a vývoj dítěte. |
+----+---------------------------------------------------------------------+
| Oblast personálního zabezpečení |
+--------------------------------------------------------------------------+
| Kritérium |
+----+---------------------------------------------------------------------+
| 1. | Péče o zaměstnance: Poskytovatel jasně vymezuje práva a povinnosti |
| | v rámci jednotlivých činností zaměstnanců podílejících se na |
| | poskytování služby péče o dítě v dětské skupině. Poskytovatel |
| | zajišťuje těmto zaměstnancům podporu, zejména formou evaluace, |
| | reflexe, zpětné vazby v kolektivu, psychohygieny nebo supervize. |
+----+---------------------------------------------------------------------+
| 2. | Kvalita dalšího vzdělávání pečujících osob: Poskytovatel |
| | zjišťuje potřeby pečujících osob v oblasti dalšího vzdělávání |
| | s ohledem na skladbu dětí. Pečující osoby se účastní vzdělávání, |
| | které směřuje k respektu potřeb dětí a které reaguje na aktuální |
| | témata v oblasti výchovy a péče o dítě. |
+----+---------------------------------------------------------------------+
| Oblast provozního zabezpečení |
+--------------------------------------------------------------------------+
| Kritérium |
+----+---------------------------------------------------------------------+
| 1. | Dodržování vnitřních pravidel: Poskytovatel zajistí dodržování |
| | vnitřních pravidel a na jejich základě zajistí plnou |
| | informovanost rodičů a veřejnosti o způsobu péče o děti. |
+----+---------------------------------------------------------------------+
| 2. | Zajištění bezpečnosti dětí: Poskytovatel dostatečně zajistí |
| | bezpečné prostředí z hlediska předcházení úrazu dětí |
| | a pečujících osob. Poskytovatel zohlední věkové složení dětí |
| | a počet pečujících osob k zajištění bezpečného prostředí, |
| | zejména v době stravování. |
+----+---------------------------------------------------------------------+
| 3. | Řešení mimořádných situací: Poskytovatel písemně zpracuje |
| | základní rizikové a nouzové situace, které mohou nastat |
| | v souvislosti s poskytováním služby, a všechny zaměstnance |
| | prokazatelně seznámí s postupy při jejich řešení. |
+----+---------------------------------------------------------------------+
------------------------------------------------------------------