CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 317/2005 Sb. Vyhláška o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků Příloha č. 7 - Psycholog

Příloha č. 7 - Psycholog

317/2005 Sb. Vyhláška o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků

Příloha č. 7

Psycholog

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| Kariérní | základní činnost | specializovaná činnost | odborná | další kvalifikační |

| stupeň | | | kvalifikace | předpoklady |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 1. | Kontaktní činnosti zaměřené na | ne | § 19 z. | ne |

| | jedince a skupiny se zvýšeným | | | |

| | rizikem školní neúspěšnosti nebo | | | |

| | vzniku problémů v osobním a | | | |

| | sociálním vývoji. Provádění | | | |

| | individuálních a skupinových | | | |

| | psychologických vyšetření dětí a | | | |

| | mládeže podle stanovených postupů. | | | |

| | Vedení výcvikových a dalších | | | |

| | programů osobnostního rozvoje a | | | |

| | prevence sociálně patologických | | | |

| | jevů u dětí, žáků a studentů. | | | |

| | Psychologické poradenství | | | |

| | související se vzděláváním a | | | |

| | výchovou dětí, žáků a studentů. | | | |

| | (11. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 2. | Poskytování krizové intervence | ne | § 19 z. | 1 rok praxe |

| | v obzvláště náročných životních | | | |

| | situacích. | | | |

| | Samostatné provádění náročných | | | |

| | kontaktních činností zaměřených | | | |

| | na jedince a skupiny se zvýšeným | | | |

| | rizikem školní neúspěšnosti nebo | | | |

| | vzniku problémů v osobním | | | |

| | a sociálním vývoji. | | | |

| | Samostatné provádění individuálních | | | |

| | a skupinových psychologických | | | |

| | vyšetření dětí, žáků a studentů. | | | |

| | Tvorba metodických a koncepčních | | | |

| | materiálů z oblasti psychologického | | | |

| | poradenství a prevence ve školství. | | | |

| | Provádění komplexní psychologické | | | |

| | diagnostiky a náročného | | | |

| | psychologického poradenství při | | | |

| | řešení problémů ve vývoji | | | |

| | a vzdělávání dětí, žáků a studentů | | | |

| | ve škole a v rodině. | | | |

| | (12. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 3. | Poskytování krizové intervence | ano | § 19 z. | § 9 v. |

| | v obzvláště náročných životních | | | 2 roky praxe |

| | situacích. | | | |

| | Samostatné provádění náročných | | | |

| | kontaktních činností zaměřených | | | |

| | na jedince a skupiny se zvýšeným | | | |

| | rizikem školní neúspěšnosti nebo | | | |

| | vzniku problémů v osobním | | | |

| | a sociálním vývoji. | | | |

| | Samostatné provádění individuálních | | | |

| | a skupinových psychologických | | | |

| | vyšetření dětí, žáků a studentů. | | | |

| | Tvorba metodických a koncepčních | | | |

| | materiálů z oblasti psychologického | | | |

| | poradenství a prevence ve školství. | | | |

| | Provádění komplexní psychologické | | | |

| | diagnostiky a náročného | | | |

| | psychologického poradenství při | | | |

| | řešení problémů ve vývoji | | | |

| | a vzdělávání dětí, žáků a studentů | | | |

| | ve škole a v rodině. | | | |

| | (12. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 4. | Poskytování nejnáročnějších | ne | § 19 z. | 3 roky praxe |

| | psychoterapeutických služeb včetně | | | |

| | psychologického poradenství, | | | |

| | například řešení obzvláště složitých | | | |

| | případů rodin ohrožených sociální | | | |

| | patologií, rodin zasažených | | | |

| | nezaměstnaností, domácím násilím, | | | |

| | rodin pečujících o těžce zdravotně | | | |

| | postižené děti i rodin ohrožených | | | |

| | syndromem týraného, zneužívaného či | | | |

| | zanedbávaného dítěte. | | | |

| | Tvorba, koordinace a hodnocení | | | |

| | nejsložitějších projektů z oblasti | | | |

| | vzdělávání a | | | |

| | pedagogickopsychologické péče | | | |

| | o psychický a sociální vývoj, | | | |

| | vzdělávání a volbu životní dráhy | | | |

| | jednotlivců a skupin dětí, žáků | | | |

| | a studentů. | | | |

| | Tvorba zásadních koncepcí systému | | | |

| | preventivních a poradenských služeb | | | |

| | ve školství. | | | |

| | (13. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 5. | Poskytování nejnáročnějších | ano | § 19 z. | § 7 nebo § 9 v. |

| | psychoterapeutických služeb včetně | | | 5 roků praxe |

| | psychologického poradenství, | | | |

| | například řešení obzvláště složitých | | | |

| | případů rodin ohrožených sociální | | | |

| | patologií, rodin zasažených | | | |

| | nezaměstnaností, domácím násilím, | | | |

| | rodin pečujících o těžce zdravotně | | | |

| | postižené děti i rodin ohrožených | | | |

| | syndromem týraného, zneužívaného či | | | |

| | zanedbávaného dítěte. | | | |

| | Tvorba, koordinace a hodnocení | | | |

| | nejsložitějších projektů z oblasti | | | |

| | vzdělávání a | | | |

| | pedagogickopsychologické péče | | | |

| | o psychický a sociální vývoj, | | | |

| | vzdělávání a volbu životní dráhy | | | |

| | jednotlivců a skupin dětí, žáků | | | |

| | a studentů. | | | |

| | Tvorba zásadních koncepcí systému | | | |

| | preventivních a poradenských služeb | | | |

| | ve školství. | | | |

| | (13. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

Vysvětlivky:

z ... zákon č. 563/2004 Sb.

v ... vyhláška č. 317/2005 Sb.

praxe ... výkon přímé pedagogické činnosti

------------------------------------------------------------------