CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 317/2005 Sb. Vyhláška o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků Příloha č. 6 - Speciální pedagog

Příloha č. 6 - Speciální pedagog

317/2005 Sb. Vyhláška o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků

Příloha č. 6

Speciální pedagog

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| Kariérní | základní činnost | specializovaná činnost | odborná | další kvalifikační |

| stupeň | | nebo specializace | kvalifikace | předpoklady |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 1. | Kontaktní činnosti zaměřené na | ne | § 18 z. | ne |

| | jedince a skupiny dětí, žáků a | | | |

| | studentů se zvýšeným rizikem školní | | | |

| | neúspěšnosti nebo vzniku problémů | | | |

| | v osobnostním a sociálním vývoji. | | | |

| | Provádění speciálně pedagogických | | | |

| | nápravných, edukačních, reedukačních | | | |

| | a kompenzačních činností s jedinci i | | | |

| | skupinami dětí, žáků nebo studentů. | | | |

| | Speciálně pedagogické poradenství | | | |

| | v oblasti nápravných, edukačních, | | | |

| | reedukačních a kompenzačních | | | |

| | postupů, prevence poruch chování, | | | |

| | negativních jevů v sociálním vývoji | | | |

| | a v oblasti vzdělávací dráhy | | | |

| | a vedení programů prevence sociálně | | | |

| | patologických jevů. | | | |

| | Příprava a odborné vedení speciálně | | | |

| | pedagogických výcvikových, | | | |

| | preventivních, vzdělávacích | | | |

| | a dalších programů osobnostního | | | |

| | rozvoje. | | | |

| | Etopedické, logopedické, | | | |

| | somatopedické, psychopedické, | | | |

| | tyflopedické a další specializované | | | |

| | vyšetření dětí, žáků, studentů nebo | | | |

| | klientů se zdravotním postižením | | | |

| | a provádění nápravy nebo | | | |

| | psychoterapeutických činností | | | |

| | zaměřených na odstraňování nebo | | | |

| | zmírnění poruch učení a chování. | | | |

| | Zpracovávání programů integrace | | | |

| | a inkluze dětí, žáků, studentů nebo | | | |

| | klientů se speciálními vzdělávacími | | | |

| | potřebami. | | | |

| | (11. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 2. | Provádění komplexní speciálně | ne | § 18 z. | 1 rok praxe |

| | pedagogické diagnostiky, náročných | | | |

| | nápravných, reedukačních | | | |

| | a kompenzačních činností s dětmi, | | | |

| | žáky, studenty nebo klienty se | | | |

| | zdravotním postižením a náročného | | | |

| | speciálně pedagogického poradenství | | | |

| | při řešení problémů ve vývoji | | | |

| | a vzdělávání dětí, žáků a studentů | | | |

| | se zdravotním postižením ve škole | | | |

| | a v rodině. | | | |

| | Metodická a koordinační činnost | | | |

| | v oblasti speciálně pedagogických | | | |

| | preventivních a poradenských služeb | | | |

| | ve školství. | | | |

| | Samostatná aplikace logopedických, | | | |

| | etopedických, somatopedických, | | | |

| | psychopedických, tyflopedických | | | 2 roky praxe |

| | a dalších diagnostických postupů | | | |

| | a metodik stimulace, edukace, | | | |

| | reedukace, kompenzace a aplikace | | | |

| | vzdělávacích činností s dětmi, žáky, | | | |

| | studenty nebo klienty se speciálními | | | |

| | vzdělávacími potřebami a poskytování | | | |

| | specializované péče osobám se | | | |

| | zdravotním postižením | | | |

| | a znevýhodněním speciálně | | | |

| | pedagogickými metodami nebo | | | |

| | rehabilitačními metodami a ve | | | |

| | spolupráci a v návaznosti na jiná | | | |

| | odvětví. Tvorba koncepce vyučování | | | |

| | prostorové orientace a samostatného | | | |

| | pohybu zrakově postižených podle | | | |

| | akreditovaných vzdělávacích | | | |

| | programů. | | | |

| | (12. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 3. | Provádění komplexní speciálně | ne | § 18 z. | § 9 v. |

| | pedagogické diagnostiky, náročných | | | 2 roky praxe |

| | nápravných, reedukačních | | | |

| | a kompenzačních činností s dětmi, | | | |

| | žáky, studenty nebo klienty se | | | |

| | zdravotním postižením a náročného | | | |

| | speciálně pedagogického poradenství | | | |

| | a při řešení problémů ve vývoji | | | |

| | a vzdělávání dětí, žáků a studentů | | | |

| | se zdravotním postižením ve škole | | | |

| | a v rodině. | | | |

| | Metodická a koordinační činnost | | | |

| | v oblasti speciálně pedagogických | | | |

| | preventivních a poradenských služeb | | | |

| | ve školství. | | | |

| | Samostatná aplikace logopedických, | | | |

| | etopedických, somatopedických, | | | |

| | psychopedických, tyflopedických | | | 2 roky praxe |

| | a dalších diagnostických postupů | | | |

| | a metodik stimulace, edukace, | | | |

| | reedukace, kompenzace a aplikace | | | |

| | vzdělávacích činností s dětmi, žáky, | | | |

| | studenty nebo klienty se speciálními | | | |

| | vzdělávacími potřebami a poskytování | | | |

| | specializované péče osobám se | | | |

| | zdravotním postižením | | | |

| | a znevýhodněním speciálně | | | |

| | pedagogickými metodami nebo | | | |

| | rehabilitačními metodami a ve | | | |

| | spolupráci a v návaznosti na jiná | | | |

| | odvětví. Tvorba koncepce vyučování | | | |

| | prostorové orientace a samostatného | | | |

| | pohybu zrakově postižených podle | | | |

| | akreditovaných vzdělávacích | | | |

| | programů. | | | |

| | (12. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 4. | Tvorba zásadních koncepcí systému | ne | § 18 z. | 3 roky praxe |

| | speciálně pedagogických | | | |

| | preventivních a poradenských služeb | | | |

| | ve školství a sestavování prognóz | | | |

| | včetně případného poskytování | | | |

| | nejnáročnějších speciálně | | | |

| | pedagogických služeb (speciálně | | | |

| | pedagogická diagnostika, tvorba | | | |

| | a uplatňování nových speciálně | | | |

| | pedagogických metod). | | | |

| | (13. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 5. | Tvorba zásadních koncepcí systému | ano | § 18 z. | § 7 nebo § 9 v. |

| | speciálně pedagogických | | | 5 roků praxe |

| | preventivních a poradenských služeb | | | |

| | ve školství a sestavování prognóz | | | |

| | včetně případného poskytování | | | |

| | nejnáročnějších speciálně | | | |

| | pedagogických služeb (speciálně | | | |

| | pedagogická diagnostika, tvorba | | | |

| | a uplatňování nových speciálně | | | |

| | pedagogických metod). | | | |

| | (13. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

Vysvětlivky:

z ... zákon č. 563/2004 Sb.

v ... vyhláška č. 317/2005 Sb.

praxe ... výkon přímé pedagogické činnosti

------------------------------------------------------------------