CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 315/2018 Sb. Vyhláška o strategickém hlukovém mapování 2. Výpočet škodlivých účinků

2. Výpočet škodlivých účinků

315/2018 Sb. Vyhláška o strategickém hlukovém mapování

2. Výpočet škodlivých účinků:

2.1. Relativní riziko škodlivého účinku definované jako

Pravděpodobnost výskytu škodlivého účinku

v populaci vystavené

konkrétní hladině hluku ve venkovním prostředí

RR = (----------------------------------------------)

Pravděpodobnost výskytu škodlivého účinku

v populaci nevystavené

hluku ve venkovním prostředí

kde

RR je relativní riziko.

2.2. Absolutní riziko škodlivého účinku definované jako

Výskyt škodlivého účinku

AR = ( v populaci vystavené )

konkrétní hladině hluku ve venkovním prostředí

kde

AR je absolutní riziko vyjádřené absolutním číslem nebo procentem.

2.3. Ischemická choroba srdeční

Pro výpočet relativního rizika pro hluk, pokud jde o škodlivý účinek ischemické choroby srdeční a míru incidence, se použijí tyto vztahy mezi dávkou a účinkem:

Obrázek - Vzorec

pro hluk ze silniční dopravy

kde

RR je relativní riziko škodlivého účinku ischemické choroby

IHD,i,road srdeční pro hluk ze silniční dopravy,

L je hlukový ukazatel pro celodenní obtěžování hlukem

dvn ze silniční dopravy a

i je míra incidence pro hluk ze silniční dopravy.

2.4. Vysoké obtěžování hlukem

2.4.1. Pro výpočet absolutního rizika (AR) pro hluk ze silniční dopravy, pokud jde o škodlivý účinek vysokého obtěžování hlukem, se použijí tyto vztahy mezi dávkou a účinkem:

Obrázek - Vzorec

kde

AR je absolutní riziko škodlivého účinku vysokého

HA,road obtěžování hlukem pro hluk ze silniční dopravy a

L je hlukový ukazatel pro celodenní obtěžování hlukem

dvn ze silniční dopravy.

2.4.2. Pro výpočet absolutního rizika pro hluk z železniční dopravy, pokud jde o škodlivý účinek vysokého obtěžování hlukem, se použijí tyto vztahy mezi dávkou a účinkem:

Obrázek - -Vzorec

kde

AR je absolutní riziko škodlivého účinku vysokého

HA,rail obtěžování hlukem pro hluk ze železniční dopravy a

L je hlukový ukazatel pro celodenní obtěžování hlukem

dvn ze železniční dopravy.

2.4.3. Pro výpočet absolutního rizika pro hluk z letecké dopravy, pokud jde o škodlivý účinek vysokého obtěžování hlukem, se použijí tyto vztahy mezi dávkou a účinkem:

Obrázek - Vzorec

kde

AR je absolutní riziko škodlivého účinku vysokého

HA,air obtěžování hlukem pro hluk z letecké dopravy a

L je hlukový ukazatel pro celodenní obtěžování hlukem

dvn z letecké dopravy.

2.5. Vysoké rušení spánku

Pro výpočet absolutního rizika (AR), pokud jde o škodlivý účinek vysokého rušení spánku, se použijí tyto vztahy mezi dávkou a účinkem:

2.5.1. Pro hluk ze silniční dopravy:

Obrázek - Vzorec

kde

AR je absolutní riziko škodlivého účinku vysokého

HSD,road rušení spánku pro hluk ze silniční dopravy a

L je hlukový ukazatel pro rušení spánku hlukem

n ze silniční dopravy.

2.5.2. Pro hluk z železniční dopravy:

Obrázek - Vzorec

kde

AR je absolutní riziko škodlivého účinku vysokého

HSD,rail rušení spánku pro hluk z železniční_dopravy a

L je hlukový ukazatel pro rušení spánku hlukem

n ze železniční dopravy.

2.5.3. Pro hluk z letecké dopravy:

Obrázek - Vzorec

kde

AR je absolutní riziko škodlivého účinku vysokého

HSD,air rušení spánku pro hluk z letecké dopravy a

L je hlukový ukazatel pro rušení spánku hlukem

n z letecké dopravy.