2. Výpočet škodlivých účinků:
2.1. Relativní riziko škodlivého účinku definované jako
Pravděpodobnost výskytu škodlivého účinku
v populaci vystavené
konkrétní hladině hluku ve venkovním prostředí
RR = (----------------------------------------------)
Pravděpodobnost výskytu škodlivého účinku
v populaci nevystavené
hluku ve venkovním prostředí
kde
RR je relativní riziko.
2.2. Absolutní riziko škodlivého účinku definované jako
Výskyt škodlivého účinku
AR = ( v populaci vystavené )
konkrétní hladině hluku ve venkovním prostředí
kde
AR je absolutní riziko vyjádřené absolutním číslem nebo procentem.
2.3. Ischemická choroba srdeční
Pro výpočet relativního rizika pro hluk, pokud jde o škodlivý účinek ischemické choroby srdeční a míru incidence, se použijí tyto vztahy mezi dávkou a účinkem:

Obrázek - Vzorec
pro hluk ze silniční dopravy
kde
RR je relativní riziko škodlivého účinku ischemické choroby
IHD,i,road srdeční pro hluk ze silniční dopravy,
L je hlukový ukazatel pro celodenní obtěžování hlukem
dvn ze silniční dopravy a
i je míra incidence pro hluk ze silniční dopravy.
2.4. Vysoké obtěžování hlukem
2.4.1. Pro výpočet absolutního rizika (AR) pro hluk ze silniční dopravy, pokud jde o škodlivý účinek vysokého obtěžování hlukem, se použijí tyto vztahy mezi dávkou a účinkem:

Obrázek - Vzorec
kde
AR je absolutní riziko škodlivého účinku vysokého
HA,road obtěžování hlukem pro hluk ze silniční dopravy a
L je hlukový ukazatel pro celodenní obtěžování hlukem
dvn ze silniční dopravy.
2.4.2. Pro výpočet absolutního rizika pro hluk z železniční dopravy, pokud jde o škodlivý účinek vysokého obtěžování hlukem, se použijí tyto vztahy mezi dávkou a účinkem:

Obrázek - -Vzorec
kde
AR je absolutní riziko škodlivého účinku vysokého
HA,rail obtěžování hlukem pro hluk ze železniční dopravy a
L je hlukový ukazatel pro celodenní obtěžování hlukem
dvn ze železniční dopravy.
2.4.3. Pro výpočet absolutního rizika pro hluk z letecké dopravy, pokud jde o škodlivý účinek vysokého obtěžování hlukem, se použijí tyto vztahy mezi dávkou a účinkem:

Obrázek - Vzorec
kde
AR je absolutní riziko škodlivého účinku vysokého
HA,air obtěžování hlukem pro hluk z letecké dopravy a
L je hlukový ukazatel pro celodenní obtěžování hlukem
dvn z letecké dopravy.
2.5. Vysoké rušení spánku
Pro výpočet absolutního rizika (AR), pokud jde o škodlivý účinek vysokého rušení spánku, se použijí tyto vztahy mezi dávkou a účinkem:
2.5.1. Pro hluk ze silniční dopravy:

Obrázek - Vzorec
kde
AR je absolutní riziko škodlivého účinku vysokého
HSD,road rušení spánku pro hluk ze silniční dopravy a
L je hlukový ukazatel pro rušení spánku hlukem
n ze silniční dopravy.
2.5.2. Pro hluk z železniční dopravy:

Obrázek - Vzorec
kde
AR je absolutní riziko škodlivého účinku vysokého
HSD,rail rušení spánku pro hluk z železniční_dopravy a
L je hlukový ukazatel pro rušení spánku hlukem
n ze železniční dopravy.
2.5.3. Pro hluk z letecké dopravy:

Obrázek - Vzorec
kde
AR je absolutní riziko škodlivého účinku vysokého
HSD,air rušení spánku pro hluk z letecké dopravy a
L je hlukový ukazatel pro rušení spánku hlukem
n z letecké dopravy.