CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 313/2000 Sb. Vyhláška, kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 156/2000 Sb., o ověřování střelných zbraní, střeliva a pyrotechnických předmětů a o změně zákona č. 288/1995 Sb., o střelných zbraních a střelivu (zákon o střelných zbraních), ve znění zákona č. 13/1998 Sb., a zákona č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů Zkušební zařízení

Zkušební zařízení

313/2000 Sb. Vyhláška, kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 156/2000 Sb., o ověřování střelných zbraní, střeliva a pyrotechnických předmětů a o změně zákona č. 288/1995 Sb., o střelných zbraních a střelivu (zákon o střelných zbraních), ve znění zákona č. 13/1998 Sb., a zákona č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

Zkušební zařízení

4. Celkový pohled na zařízení je na obr. č. 1. Zařízení sestává z litinového rámu 1, na kterém je pomocí pružin 2 zavěšena plošina 3. Na plošině je umístěný elektromotor 4, rychlostní mechanismus 5, převodový mechanismus 6 a stůl 8, sloužící k upevnění zkoušených vzorků výrobků.

5. Kinematické schéma SIT je na obr. č. 2. Rychlostní mechanismus je v podstatě převodovkou, která se skládá z ozubených kol Z1 = 22, Z2 = 22, Z3 = 22, Z4 = 44, z výměnných ozubených kol Z5 = 90, Z6 = 60 a z ozubeného segmentu Z9 = 80.

6. Rychlostní a převodový mechanismus slouží k přenášení otáčivého pohybu na vibrační mechanismus. Vibrační mechanismus se skládá ze dvou párů kol volně se otáčejících na hřídelích pevně spojených za stolem. Každé vačkové kolo má po obvodě 5 výstupků a 5 prohlubní. U každého páru vačkových kol, umístěných na jednom hřídeli, musí být výstupek jednoho kola oproti vybírání druhého kola. Orientace výstupků a vybrání vačkových kol, sesazených na různých hřídelích může být libovolná a v průběhu práce zařízení se mění podle rozdílu úhlových rychlostí a otáčení obou hřídelí. Přepínáním ozubených kol v rychlostním mechanismu je možno dosáhnout na SIT 4 rychlostní stupně, odpovídající různým rychlostem otáčení vačkových kol. Označení rychlostních stupňů a jim odpovídající zapojení ozubených kol je uvedeno v tabulce č. 3.

+-------------------+--------------------------+-----------------------+

| Rychlostní stupeň | Zapojení ozubených kol | Označení rychlostního |

| | v rychlostním mechanismu | stupně v Hz |

+-------------------+--------------------------+-----------------------+

| I. | Z3 = 22 a Z5 = 90 | 4 |

| II. | Z3 = 22 a Z5 = 60 | 6,5 |

| III. | Z2 = 22 a Z5 = 90 | 9 |

| IV. | Z2 = 22 a Z5 = 60 | 11,5 |

+-------------------+--------------------------+-----------------------+

Tabulka č. 3

Hodnota Hz je hodnotou, která se rovná střednímu počtu rázů přenášených na pracovní stůl za sekundu od každého vačkového kola.

Změna jednoho rychlostního stupně na druhý se provádí výměnou ozubených kol Z5 = 90 a Z5 = 60 a pootočením ozubeného segmentu pomocí ručního kola. Přitom ukazatel spojený s ručním kolem se na příslušnou požadovanou hodnotu (obr. č. 1) a zajišťovací kolík (obr. č. 2) zapadne do jednoho z otvorů konzoly.

+---------------+--------------------+-----------+

| Poloha | Ozubená kola | Frekvence |

| zajišťovacího | v záběru | výkyvů |

| kolíku | | v Hz |

+---------------+--------------------+-----------+

| I. | Z1 - Z4 - Z3 - Z'3 | 4 |

+---------------+--------------------+-----------+

| II. | Z1 - Z4 - Z3 - Z"3 | 6,5 |

+---------------+--------------------+-----------+

| III. | Z1 - Z2 - Z'3 | 9 |

+---------------+--------------------+-----------+

| IV. | Z1 - Z2 - Z"3 | 11,5 |

+---------------+--------------------+-----------+

Obrázek č. 1

Obr. 1 Schéma stabilního imitátoru transportu

Obrázek č. 2

Obr. 2 Kinematické schéma SIT

7. SIT je vybaven dvěmi soupravami diskových kol - s gumovými obručemi a bez gumových obručí. Použití těchto kol je možno dosáhnout osm různých způsobů zatížení:

a) 4 základní s použitím kol bez obručí;

b) 4 doplňková - s použitím kol s gumovými obručemi.

Označení daných režimů zatížení je uvedeno v tabulce č. 4:

+---------------+------------+----------+---------------+---------------+---------------+

| Typ | Způsob | Režim | Odpovídající | Přetížení v g | Střední počet |

| diskových kol | zatížení | zatížení | označení v Hz | | opakovaných |

| | | | | | rázů |

+---------------+------------+----------+---------------+---------------+---------------+

| | | | | | 6 |

| Litinové bez | Základní | 1 | 4 | 16 | 4,7 . 10 |

| obručí | | 2 | 6,5 | 22 | za 1 hod. |

| | 1000 km | 3 | 9 | 29 | |

| | za 1 hod. | 4 | 11,5 | 40 | |

+---------------+------------+----------+---------------+---------------+---------------+

| | | | | | 6 |

| Litinové | Doplňkový | 5 | 4 | 2,5 | 0,96 . 10 |

| s gumovými | | 6 | 6,5 | 5,5 | za 1 hod. |

| obručemi | 200 km | 7 | 9 | 8,0 | |

| | za 1 hod. | 8 | 11,5 | 9,0 | |

+---------------+------------+----------+---------------+---------------+---------------+

Tabulka č. 4

Odchylky hodnot přetížení od hodnot v tabulce se připouští v rozmezí - 10 % až + 25 %.