§ 2
Garantované standardy kvality dodávek elektřiny a souvisejících služeb
(1) Garantované standardy kvality dodávek elektřiny jsou
a) standard kvality elektřiny, kterým je především kvalita frekvence a napětí, garantovaný provozovatelem přenosové soustavy a provozovateli distribučních soustav v souladu s doporučenou ČSN normou, 2)
b) standard odstranění poruchového přerušení pojistky v hlavní domovní skříni nízkého napětí, která je součástí elektrické přípojky, provozovatelem distribuční soustavy je doba kratší než 6 hodin, výjimkou je kumulace poruch, která uplyne od okamžiku, kdy byl provozovatel přenosové soustavy nebo provozovatel distribuční soustavy o výpadku pojistky informován,
c) standard obnovy dodávky elektřiny do předávacího místa při přerušení dodávky elektřiny v případě, že provozovatel přenosové soustavy nebo provozovatel distribuční soustavy zahájí práce na obnově dodávky elektřiny
1. ze zařízení do napěťové úrovně 1 kV do 3 hodin od okamžiku, kdy je informován o poruše v distribuční soustavě, a do 24 hodin obnoví dodávku elektřiny u všech zákazníků připojených k zařízení této napěťové úrovně,
2. ze zařízení s napětím vyšším než 1 kV do 2 hodin od okamžiku, kdy je informován o poruše v přenosové soustavě nebo v distribuční soustavě, a do 12 hodin obnoví dodávku elektřiny pro všechny zákazníky připojené k zařízení této napěťové úrovně.
(2) Garantované standardy služeb souvisejících s dodávkami elektřiny jsou
a) standard sdělení podmínek pro připojení odběrného místa zákazníka k zařízení provozovatele přenosové nebo provozovatele distribuční soustavy, kterým se rozumí sdělení podmínek žadateli o připojení odběrného místa provozovatelem přenosové soustavy nebo provozovatelem distribuční soustavy odeslané do 30 kalendářních dnů po obdržení žádosti. V případě, že je nutné provést měření chodu sítě, se tento termín prodlužuje o dobu měření, maximálně však na 60 kalendářních dnů; o této skutečnosti musí být žadatel informován nejpozději do 21 kalendářních dnů ode dne obdržení žádosti,
b) standard připojení odběrného místa zákazníka k zařízení provozovatele přenosové soustavy nebo provozovatele distribuční soustavy, kterým se rozumí nainstalování elektroměru a zahájení dodávky elektřiny provozovatelem přenosové soustavy nebo provozovatelem distribuční soustavy do 5 pracovních dnů od okamžiku, kdy zákazník splnil podmínky připojení odběrného místa předepsané provozovatelem přenosové soustavy nebo provozovatelem distribuční soustavy,
c) standard vyřízení stížnosti na kvalitu elektřiny provozovatelem přenosové soustavy nebo provozovatelem distribuční soustavy, kterým se rozumí lhůta vyřízení stížnosti na kvalitu elektřiny, tj. prověření oprávněnosti stížnosti na kvalitu elektřiny a písemné vyrozumění stěžovatele odeslané do 30 kalendářních dnů od obdržení stížnosti. Vyrozumění obsahuje sdělení o oprávněnosti stížnosti a v případě její oprávněnosti způsob odstranění nedostatků nebo sdělení o prodloužení doby vyřízení. V tomto případě je nutno sdělit stěžovateli termín konečného rozhodnutí o oprávněnosti stížnosti s tím, že prodloužení nepřesáhne celkovou dobu 90 kalendářních dnů od obdržení stížnosti,
d) standard vyřízení žádosti o provedení kontroly správnosti údajů měřicího zařízení provozovatelem přenosové soustavy nebo provozovatelem distribuční soustavy, kterým se rozumí výměna měřicího zařízení nebo zajištění ověření správnosti měření do 15 kalendářních dnů od jejího obdržení,
e) standard vyřízení stížnosti na vyúčtování elektřiny, kterým se rozumí písemné vyrozumění stěžovatele o způsobu vyúčtování elektřiny odeslané provozovatelem přenosové soustavy nebo provozovatelem distribuční soustavy do 15 kalendářních dnů po obdržení stížnosti; standard zahrnuje také odpověď na žádost zákazníka na změnu platebních podmínek,
f) standard pro sjednávání schůzek se zákazníky, kterým se rozumí nabídka schůzky provozovatelem přenosové soustavy nebo provozovatelem distribuční soustavy zákazníkovi k vyřízení jeho záležitostí; schůzka se sjednává na dohodnutý čas mezi 8 a 18 hodinou v pracovních dnech, termín se sdělí zákazníkovi písemně, výjimečně, pokud není možné tento sjednaný termín k vyřízení pracovní záležitosti dodržet, je nutné písemně sjednat nový termín schůzky,
g) standard opětovného připojení odběrného místa zákazníka odpojeného od zařízení provozovatele přenosové nebo od zařízení provozovatele distribuční soustavy z důvodu opakovaného nedodržení smluveného způsobu platby za odebranou elektřinu včetně záloh nebo neplnění platebních povinností vyplývajících z výsledků vyhodnocení a zúčtování skutečného odběru, kterým se rozumí připojení odběrného místa zákazníka k zařízení provozovatele přenosové soustavy nebo k zařízení provozovatele distribuční soustavy do 24 hodin od doby, kdy zákazník prokázal příslušnému provozovateli přenosové soustavy nebo provozovateli distribuční soustavy úhradu dlužné částky v plné výši nebo s ním uzavřel dohodu o placení,
h) standard odeslání odpovědi na korespondenci zákazníka do 15 kalendářních dnů od jejího obdržení, pokud se nejedná o standard podle odstavce 2 písm. a), c), e), g),
i) standard výměny nebo přeložky elektroměru, kterým se rozumí pro provozovatele distribuční soustavy
1. výměna měřicího zařízení při změně tarifu do 5 pracovních dnů od okamžiku, kdy zákazník splnil podmínky pro přiznání nové sazby,
2. přemístění měřicího zařízení do 5 pracovních dnů od přijetí žádosti zákazníka za podmínky, že odběrné místo odpovídá právním předpisům a technickým normám.
------------------------------------------------------------------
2) ČSN EN 50160.