V. Pro stavby určené k trvalému bydlení a byty - pro města vyjmenovaná v tabulce č. 1 v příloze č. 19 nebo 20a a všechny obce v okresech Praha-východ, Praha-západ
Tabulka č. 6
+---------------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Znak | Kvalitativní pásma |
+-------+-------------------+---------+--------------------------------------------------+----------------+
| Číslo | Název znaku | Číslo | Popis pásma | Hodnota |
| | | | | P |
| | | | | i |
+-------+-------------------+---------+--------------------------------------------------+----------------+
| 1 | Poloha | I. | Samoty, mimo souvisle zast. území obce | -0,06 |
| | nemovitosti | | (odlehlá poloha) | |
| | o obci +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | II. | Okrajová území obce - oddělené části obce | -0,03 |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | III. | Souvisle zastavěné území obce | 0 |
+-------+-------------------+---------+--------------------------------------------------+----------------+
| 2 | Význam lokality | I. *) | Nepreferovaná | až -0,08 |
| | v obci, oblasti, +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | okresu a) | II. | Bez vlivu | 0 |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | III. *) | Preferovaná | až 0,10 |
+-------+-------------------+---------+--------------------------------------------------+----------------+
| 3 | Okolní zástavba a | I. | Průmyslové výrobní objekty s negativními vlivy | -0,07 |
| | životní prostředí | | na okolí, sousedství dálnic, silnic s kamionovou | |
| | v okolí | | a nákladní dopravou železnic, letiště, skládky | |
| | nemovitosti | | odpadků, lomu, zemědělské výroby atd. | |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | II. | Výrobní objekty, sklady a distribuce bez výrazně | -0,03 |
| | | | škodlivých vlivů na okolí, frekventované silnice | |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | III. | Převažující objekty pro bydlení | 0 |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | IV. | Objekty pro bydlení bez zázemí parků | 0,03 |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | V. | Objekty pro bydlení a rekreaci, parky, význačné | 0,05 |
| | | | přírodní lokality | |
+-------+-------------------+---------+--------------------------------------------------+----------------+
| 4 | Dopravní spojení | I. | Špatná dostupnost centra obce, špatné dopravní | -0,02 |
| | b) | | spojení | |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | II. | Dobrá dostupnost centra obce, dobré dopravní | 0 |
| | | | spojení | |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | III. | Výborná dostupnost centra obce, centrum obce, | 0,02 |
| | | | výborné dopravní spojení | |
+-------+-------------------+---------+--------------------------------------------------+----------------+
| 5 | Parkovací | I. | Špatné | -0,02 |
| | možnosti v okolí +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | nemovitosti | II. | Omezené | 0 |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | III. | Výborné, privátní parkování | 0,02 |
+-------+-------------------+---------+--------------------------------------------------+----------------+
| 6 | Obyvatelstvo | I. *) | Konfliktní skupiny v okolních bytech nebo | -0,01 až -0,40 |
| | | | sousedních rodinných domech (RD) nebo v okolí | |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | II. | Bezproblémové okolí | 0 |
+-------+-------------------+---------+--------------------------------------------------+----------------+
| 7 | Změny v okolí | I. *) | Výrazně negativní změny trvalého charakteru | -0,06 až -0,10 |
| | s vlivem na cenu +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | nemovitosti | II. *) | Negativní změny | -0,01 až -0,05 |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | III. | Bez vlivu | 0 |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | IV. *) | Pozitivní změny | 0,01 až 0,05 |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | V. *) | Výrazně pozitivní změny trvalého charakteru | 0,06 až 0,10 |
+-------+-------------------+---------+--------------------------------------------------+----------------+
| 8 | Vlivy neuvedené | I. *) | Vlivy snižující cenu | -0,01 až -0,10 |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | II. | Bez dalších vlivů | 0 |
| | +---------+--------------------------------------------------+----------------+
| | | III. *) | Vlivy zvyšující cenu | 0,01 až 0,10 |
+-------+-------------------+---------+--------------------------------------------------+----------------+
| 8 | |
| Index polohy pro stavby k trvalému bydlení: I = 1 + ∑ P | |
| P i=1 i | |
+----------------------------------------------------------------------------------------+----------------+
a) Posuzuje se ve vztahu k uvedené základní ceně.
b) Pro obce v okresu Praha-východ a Praha-západ se hodnotí dopravní dostupnost Prahy.
*) Zařazení do kvalitativního pásma znaku musí být odůvodněno včetně použité výše jeho hodnoty.
Pokud nemovitost v hodnoceném znaku nesplňuje všechna kritéria jednotlivých kvalitativních pásem, zařadí se do nejbližšího porovnatelného kvalitativního pásma.
------------------------------------------------------------------