CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 3/1977 Sb. Vyhláška o přepravním řádu lanových drah § 22 - Reklamace

§ 22 - Reklamace

3/1977 Sb. Vyhláška o přepravním řádu lanových drah

§ 22

Reklamace

(1) Právo z přepravy cestujících, jejich zavazadel a zásilek se uplatňuje u příslušného dopravce.

(2) Cestující může uplatnit právo na

a) vrácení jízdného, předloží-li příslušnou platnou jízdenku,

b) náhradu škody za ztrátu nebo poškození cestovního zavazadla, předloží-li zavazadlový lístek, a při částečné ztrátě nebo poškození průpis zápisu.

(3) Přepravce může uplatnit právo na náhradu za ztrátu nebo poškození zásilky, předloží-li přepravní listinu, popřípadě druhopis přepravní listiny a při částečné ztrátě nebo poškození zásilky průpis zápisu.

(4) Při částečné ztrátě nebo poškození cestovního zavazadla (zásilky) je dopravce povinen vyhotovit na žádost cestujícího (přepravce) zápis v dolní stanici lanové dráhy.

(5) Právo na vrácení jízdného může cestující uplatnit jen v den, kdy jízdenka byla zakoupena, jestliže nedošlo k uskutečnění přepravy.

(6) Právo na náhradu škody vzniklé z přepravy cestovních zavazadel a zásilek musí cestující (přepravce) uplatnit do šesti měsíců ode dne, kdy cestovní zavazadlo (zásilka) bylo převzato k přepravě, jinak zaniká.

(7) Dopravce je povinen vyřídit podanou reklamaci a zpravit oprávněného o uznání nebo zamítnutí jeho reklamace do tří měsíců ode dne odeslání popřípadě osobního doporučení reklamace nebo ústního uplatnění.