CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 28/2001 Sb. Vyhláška, kterou se stanoví poštovní podmínky základních služeb a základní požadavky kvality při jejich zajišťování držitelem poštovní licence (vyhláška o základních službách držitele poštovní licence) § 374 - Vyřizování reklamací

§ 374 - Vyřizování reklamací

28/2001 Sb. Vyhláška, kterou se stanoví poštovní podmínky základních služeb a základní požadavky kvality při jejich zajišťování držitelem poštovní licence (vyhláška o základních službách držitele poštovní licence)

§ 374

Vyřizování reklamací

(1) Držitel poštovní licence vyřizuje reklamace podle § 84 až 89 objektivně, s potřebnou odbornou úrovní a co nejrychleji.

(2) Držitel poštovní licence vyřídí reklamaci podle odstavce 1 týkající se vnitrostátní služby tak, aby nedošlo k překročení lhůty podle § 84 odst. 8 a § 85 odst. 2 a 7.

(3) Jestliže z vyřízení reklamace podle odstavce 1 vyplývá právo odesílatele nebo adresáta na výplatu náhrady škody, na výplatu paušální náhrady nebo na vrácení zaplacené ceny nebo její části, držitel poštovní licence uspokojí uplatněný nárok co nejrychleji.

(4) Držitel poštovní licence vyplatí náhradu škody nebo paušální náhradu tak, aby nedošlo k překročení lhůty podle § 91 odst. 7 a § 92 odst. 3.

(5) Ustanovení odstavců 1 a 3 se vztahují obdobně i na účast držitele poštovní licence při vyřizování reklamací týkajících se základních mezinárodních služeb.

(6) Držitel poštovní licence předá Ministerstvu informatiky do 28. února každého roku přehled o počtu reklamací podle odstavce 1 a o počtu jiných podání týkajících se dodržování povinností a požadavků podle zákona o poštovních službách a této vyhlášky,

a) které byly u držitele poštovní licence uplatněny během uplynulého kalendářního roku, a

b) které byly držitelem poštovní licence vyřízeny během uplynulého kalendářního roku, a to včetně způsobu, jakým byly vyřízeny.