CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 28/2001 Sb. Vyhláška, kterou se stanoví poštovní podmínky základních služeb a základní požadavky kvality při jejich zajišťování držitelem poštovní licence (vyhláška o základních službách držitele poštovní licence) § 373 - Rychlost a spolehlivost základních služeb

§ 373 - Rychlost a spolehlivost základních služeb

28/2001 Sb. Vyhláška, kterou se stanoví poštovní podmínky základních služeb a základní požadavky kvality při jejich zajišťování držitelem poštovní licence (vyhláška o základních službách držitele poštovní licence)

§ 373

Rychlost a spolehlivost základních služeb

(1) Držitel poštovní licence vychází ze zásady, že čas, který při zajišťování základních služeb uplyne od podání do dodání nebo vrácení, nesmí být neodůvodněně prodlužován.

(2) Držitel poštovní licence zajistí, aby lhůty podle § 37 odst. 8, § 40 odst. 4 a § 42 odst. 3 byly dodrženy nejméně u 99,5 % poskytnutých poštovních služeb, a to samostatně pro každou z hlavních služeb podle § 20 odst. 1 písm. j), odst. 3 písm. a) a c).

(3) Splnění požadavku podle odstavce 2 se hodnotí na základě výsledků zjištěných držitelem poštovní licence u všech poštovních zásilek a poštovních poukazů, které byly podány v kalendářním roce. Do tohoto hodnocení se nezahrnují poštovní zásilky a poštovní poukazy, u nichž k nedodržení požadavku podle odstavce 2 došlo z příčin vzniklých na straně příjemce nebo v důsledku toho, že odesílatel nepostupoval podle poštovních podmínek.

(4) Čas rozhodný podle § 37 odst. 8 a § 42 odst. 3 pro počítání sjednané lhůty a čas rozhodný podle § 40 odst. 4 pro den podání může držitel poštovní licence vyhlásit jen tehdy, jestliže v případě podání po uplynutí tohoto času již nelze zajistit plynulost návazné přepravy z místa podání k místu dodání.

(5) Držitel poštovní licence zajistí, aby v případě hlavní služby podle § 20 odst. 1 písm. a), která se týká vnitrostátní poštovní zásilky, bylo nejméně 90 % poštovních zásilek vložených do poštovní schránky dodáno ve lhůtě jednoho pracovního dne ode dne, ve kterém podle informačního štítku měly být z poštovní schránky vybrány. Jestliže však má být poštovní schránka vybrána až po 20. hodině nebo jestliže má být vybrána v sobotu, v neděli nebo ve svátek, tato lhůta se počítá až od nejbližšího pracovního dne.

(6) Požadavek podle odstavce 5 se považuje za dodržený, pokud držitel poštovní licence prokáže, že výsledku požadovaného podle odstavce 5 bylo, podle zjištění osoby nezávislé na držiteli poštovní licence a schválené Ministerstvem informatiky, dosaženo u nejméně 30 000 kontrolních poštovních zásilek po-daných během kalendářního roku. Tyto kontrolní poštovní zásilky budou reprezentativním vzorkem všech poštovních zásilek podle odstavce 5 podávaných a dodávaných za období jednoho roku v celé České republice; metodiku zjišťování výsledků schvaluje Ministerstvo informatiky. Do tohoto hodnocení se nezahrnují kontrolní poštovní zásilky, u nichž k nesplnění požadavku podle odstavce 5 došlo z příčin vzniklých na straně příjemce.

(7) Při rozhodování o denní době výběru poštovních schránek držitel poštovní licence vychází ze zásady, že poštovní schránka nesmí být vybírána neodůvodněně brzy.

(8) V sídelním celku, který má více než 50 000 obyvatel, se v pracovní dny v období od 16 do 20 hodin zajistí nejméně jeden výběr každé poštovní schránky; to se netýká poštovních schránek umístěných v okrajových částech sídelního celku s podstatně menší hustotou zástavby.

(9) Jestliže držitel poštovní licence přidělí poštovní provozovně, která je pro danou adresu určena jako dodávací, jiné poštovní směrovací číslo nebo jestliže určí jako dodávací jinou poštovní provozovnu, zajistí, aby po dobu nejméně šesti měsíců od této změny nedocházelo při zajišťování základních služeb ke zpoždění v důsledku použití adresy podle původního požadavku.