Článek XII
Rozpočet
A. Rozpočet Agentury je financován z
1. povinných příspěvků členů, které vycházejí ze sazebníku Organizace spojených národů určeného Shromážděním,
2. dobrovolných příspěvků a
3. dalších možných zdrojů
v souladu s finančními pravidly, které přijme Shromáždění na základě konsenzu, jak je stanoveno v čl. IX odst. G tohoto statutu. Finanční pravidla a rozpočet zajišťují pevnou finanční základnu Agentury a zajišťují účinný a efektivní výkon činností Agentury vymezených v pracovním programu. Povinné příspěvky budou používány k financování základních činností a administrativních nákladů.
B. Návrh rozpočtu Agentury připravuje Sekretariát a předkládá jej Radě k posouzení. Rada jej buď postoupí Shromáždění s doporučením na jeho schválení nebo jej vrátí Sekretariátu k přezkoumání a opětovnému předložení.
C. Shromáždění jmenuje externího auditora na dobu čtyř let s možností opětovného jmenování. První auditor je jmenován na dobu dvou let. Auditor přezkoumává účetnictví Agentury a předkládá taková vyjádření a doporučení, jaká považuje za nutná ve vztahu k efektivitě řízení a vnitřním finančním kontrolám.