CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 163/1999 Sb. Sdělení o Evropské dohodě o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN) Příloha III - Tech. a prov. parametry vnitrozem. vodních cest mezinár. významu

Příloha III - Tech. a prov. parametry vnitrozem. vodních cest mezinár. významu

163/1999 Sb. Sdělení o Evropské dohodě o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN)

Příloha III

Technické a provozní parametry vnitrozemských vodních cest mezinárodního významu

(a) Technické parametry vodních cest E

Hlavní technické parametry vodních cest E mají v zásadě odpovídat klasifikaci evropských vnitrozemských vodních cest uvedených v tabulce 1.

Pro zatřídění různých vodních cest E se použijí parametry tříd IV - VII podle následujících zásad:

(i) Třída vodní cesty se určuje horizontálními rozměry lodí s vlastním pohonem, člunů a tlačných sestav a především hlavním standardním rozměrem, kterým je jejich šířka nebo největší příčný rozměr.

(ii) Pouze vodní cesty, které odpovídají přinejmenším základním požadavkům třídy IV (minimální rozměry plavidel 85 m x 9,5 m), mohou být považovány za vodní cesty E. Omezení ponoru (méně než 2,5 m) a minimální podjezdná výška mostů (méně než 5,25 m) jsou přípustné jako výjimka pouze ve vztahu k existujícím vodním cestám.

(iii) Při modernizaci vodních cest třídy IV (a rovněž malých regionálních vodních cest) se doporučuje dodržovat parametry nejméně třídy Va.

(iv) Nové vodní cesty E musí přitom odpovídat nejméně parametrům třídy Vb. V této souvislosti je nutno zajistit průchodnost plavidel s ponorem nejméně 2,8 m.

(v) Při modernizaci existujících vodních cest a při výstavbě nových vodních cest je nutno se vždy řídit vyššími hodnotami rozměrů plavidel nebo sestav.

(vi) Pro zvýšení efektivnosti kontejnerových přeprav je nutno zajistit maximálně možnou podjezdnou výšku mostů v souladu s poznámkou 4 k tabulce 1. 5)

(vii) Vnitrozemské vodní cesty, po kterých se bude podle očekávání uskutečňovat intenzivní přeprava kontejnerů a návěsů (Ro-Ro systém), musí odpovídat minimálně podmínkám třídy Vb. S ohledem na budoucí vývoj rozměrů kontejnerů a snadnou přepravu návěsů se může také vzít v úvahu zvýšení o 7 - 10 % šířky 11,40 m plavidel pro plavbu výhradně po vnitrozemských vodních cestách třídy Va a vyšších tříd.

(viii) Na vodních cestách s kolísavými hloubkami vody se hodnota doporučovaného ponoru vztahuje na ponor, překročený v průměru 240 dní v roce (nebo po dobu 60 % plavebního období). Tam, kde je to možné a ekonomicky zdůvodněné, je nutno zajistit hodnotu doporučované podjezdné výšky mostů (5,25, 7,00 nebo 9,10 m) při nejvyšším plavebním stavu.

(ix) Stejné parametry třídy, ponoru a podjezdné výšky mostů je třeba zajistit na celé vodní cestě, nebo alespoň na jejích důležitých dostatečně dlouhých úsecích.

(x) Podle možnosti je třeba zajistit, aby parametry přilehlých vnitrozemských vodních cest byly shodné nebo analogické.

(xi) Maximální ponor (4,50 m) a minimální podjezdnou výšku mostů (9,10 m) je třeba zajistit na všech úsecích sítě, které přímo navazují na příbřežní trasy.

(xii) Minimální podjezdná výška mostů 7,00 m musí být zajištěna na vodních cestách, které propojují důležité námořní přístavy s vnitrozemím a které mohou být úspěšně využívány pro kontejnerové přepravy a přepravy "řeka-moře".

(xiii) Příbřežní trasy vyjmenované ve výše uvedené příloze I zajišťují celistvost celé sítě evropských vnitrozemských vodních cest E a předpokládá se jejich využívání ve smyslu této Dohody pro plavbu lodí typu "řeka-moře", jejichž rozměry by měly, pokud je to možné a ekonomicky účelné, odpovídat požadavkům pro motorové nákladní lodě vhodné pro plavbu po vnitrozemských vodních cestách třídy Va a VIb.

Pro zajištění použitelnosti vodní cesty pro kontejnerové přepravy musí vodní cesta vyhovět následujícím minimálním požadavkům:

- plavidla vnitrozemské plavby o šířce 11,40 m a délce okolo 110 m musí umožnit přepravu kontejnerů ve třech nebo více vrstvách nad sebou;

- v opačném případě musí být umožněna plavba tlačných sestav o maximální délce 185 m s tím, že tyto sestavy musí umožnit přepravu kontejnerů ve dvou vrstvách nad sebou.

------------------------------------------------------------------

5) Jestliže podíl prázdných kontejnerů na každém plavidle převyšuje 50 %, je nutno posoudit otázku zajištění vyšší hodnoty minimální podjezdné výšky mostů než ta, která je uvedena v poznámce 4 k tabulce 1.