Článek 14
Systémy řízení dopravního provozu
1. Smluvní strany uznávají význam inteligentních systémů řízení dopravního provozu pro odstraňování současných bariér mobility, a to z hlediska optimalizace stávající dopravní kapacity, zvýšení bezpečnosti a efektivity zdrojů.
2. Každá smluvní strana v souvislosti s řízením dopravního provozu přednostně zohlední eliminování anebo minimalizaci negativních socioekonomických vlivů a vlivů na životní prostředí.
3. Smluvní strany podporují systémy řízení dopravního provozu, které, pokud je to možné:
a) zajišťují optimální a bezpečné využívání dopravní infrastruktury,
b) integrují různé druhy dopravy,
c) využijí potenciál hromadné dopravy,
d) umožní interoperabilitu a kontinuitu služeb,
e) poskytnou informace o cestě a dopravním provozu a zajistí výměnu údajů v reálném čase,
f) zahrnou satelitní technologie,
g) sníží dopravní kongesce,
h) zahrnou dynamické řízení parkování.
4. Každá smluvní strana zohlední specifické potřeby horského prostředí a jeho obyvatelstva a přizpůsobí jim řízení dopravního provozu, přičemž bere zřetel na:
a) ochranu citlivých oblastí, zejména oblastí s vysokou úrovní biologické rozmanitosti, ekologickou konektivitou nebo oblastí mezinárodního významu z hlediska ochrany biologické rozmanitosti a krajiny,
b) minimalizaci znečištění ovzduší a emisí hluku,
c) potřeby oblastí zvlášť významných z hlediska cestovního ruchu.