Uzávěra areálu a monitorování výjezdů
23. Nejpozději 12 hodin po příjezdu inspekčního týmu do místa vstupu začne kontrolovaný smluvní stát shromažďovat veškeré faktické informace o veškerých výjezdech všech pozemních, vodních nebo vzdušných dopravních prostředků ze všech výstupních bodů požadované hranice. Tyto informace poskytne inspekčnímu týmu po jeho příjezdu na alternativní nebo konečnou hranici podle toho, co nastane dříve.
24. Tuto povinnost lze plnit shromažďováním faktických informací ve formě záznamů o provozu, fotografií, videozáznamů nebo údajů z vybavení pro prokazování chemických látek, které bylo dodáno inspekčním týmem k monitorování takových výjezdů. Kontrolovaný smluvní stát může alternativně tuto povinnost plnit tak, že dovolí jednomu nebo více členům inspekčního týmu vést nezávisle záznamy o provozu, fotografovat, pořizovat videozáznamy o výjezdním provozu nebo používat vybavení pro prokazování chemických látek a provádět jiné činnosti, které případně dohodne s inspekčním týmem.
25. Po příjezdu inspekčního týmu na alternativní nebo konečnou hranici podle toho, co nastane dříve, začne uzávěra areálu, což znamená postupy monitorování výjezdů inspekčním týmem.
26. Takovéto postupy zahrnují: identifikaci dopravních prostředků opouštějících areál, vedení záznamů o provozu, fotografování a pořizování videozáznamů výjezdů a provozu na výjezdech inspekčním týmem. Inspekční tým má právo vydat se s doprovodem na jakoukoli jinou část hranice za účelem kontroly, že nedochází k žádným jiným výjezdům.
27. Dodatečné postupy pro monitorování výjezdů, dohodnuté mezi inspekčním týmem a kontrolovaným smluvním státem mohou mimo jiné zahrnovat:
a) použití snímačů;
b) náhodně výběrový přístup;
c) analýzu vzorků.
28. Všechny činnosti pro uzávěru areálu a monitorování výjezdů probíhají v pásmu vně hranice, jehož šíře měřená od hranice směrem ven nepřekračuje 50 metrů.
29. Inspekční tým má právo kontrolovat na základě řízeného přístupu provoz dopravních prostředků opouštějících areál. Kontrolovaný smluvní stát vynaloží veškeré úsilí k tomu, aby inspekčnímu týmu prokázal, že žádný dopravní prostředek podléhající kontrole, k němuž nemá inspekční tým úplný přístup, se nevyužívá k účelům, které souvisejí s obavami ohledně možného nedodržování Úmluvy vyjádřenými v žádosti o inspekci.
30. Pracovníci a dopravní prostředky do areálu vstupující, jakož i pracovníci a osobní vozidla areál opouštějící kontrole nepodléhají.
31. Použití výše uvedených postupů může pokračovat po celou dobu trvání inspekce, avšak nemůže bezdůvodně narušovat nebo zdržovat normální provoz objektu.