§ 72
Příslušnost k podávání reklamací. Vyřizování reklamací
(1) Práva z přepravy cestujících, cestovních zavazadel, spěšnin a vozových zásilek vůči železnici musí oprávněný uplatnit reklamací u místa, které podle příslušných ustanovení tarifu takovou reklamaci vyřizuje. Tato místa vyřizují reklamace za železnici s konečnou platností.
(2) Bude-li platná reklamace podána u místa nepříslušného k jejímu vyřízení, postoupí ji toto místo ihned místu příslušnému při zachování lhůty pro její podání oprávněným.
(3) Reklamace musí být podána písemně s uvedením důvodů a výše požadované částky. K reklamaci se připojí doklady uvedené v § 70 a byl-li sepsán zápis podle § 69, též průpis tohoto zápisu vydaného oprávněnému železnicí. Nemohl-li oprávněný připojit tyto doklady z vážných důvodů v originále, musí tak učinit nejpozději před vyplacením náhrady. K reklamacím náhrady škody je třeba připojit též doklad o ceně. Jde-li o občana, může být reklamace z přepravy cestujících, cestovních zavazadel a spěšnin podána ústně.
(4) Nebudou-li k reklamaci připojeny stanovené doklady, vyzve železnice ihned oprávněného k předložení chybějících dokladů a stanoví přiměřenou lhůtu, nikoliv však kratší než 8 dnů. Budou-li tyto doklady odeslány, popřípadě předloženy ve stanovené lhůtě, platí, že reklamace byla řádně podána.
(5) Železnice je povinna vyřídit podanou reklamaci a zpravit oprávněného o uznání nebo zamítnutí jeho požadavku do 3 měsíců ode dne odeslání reklamace poštou, popřípadě ode dne osobního předložení železnici.