§ 7
Stavby a přestavby vozidel
(1) Při stavbách a přestavbách jednotlivých vozidel je nutno postupovat hospodárně. Ke stavbě jednotlivého motorového vozidla je možno udělit souhlas jen tehdy, jde-li
a) o speciální vozidlo určené k důležitým účelům, zejména hospodářským nebo sportovním (např. vozidlo závodní),
b) o vozidlo, jehož stavbou se sleduje zkoušení nebo zavádění nové dopravní nebo mechanizační techniky (zejména odstranění namáhavých ručních prací při nakládce a vykládce), nebo zvýšení bezpečnosti a hospodárnosti silničního provozu, jestliže jeho technická způsobilost nebyla již schválena ministerstvem dopravy a spojů,
c) o motorový vozík pro invalidy, jestliže tělesný stav žadatele nedovoluje použít motorového vozíku běžné (sériové) výroby.
(2) K přestavbám na jiný druh vozidla anebo ke změně podstatných typových částí vozidla je možno udělit souhlas jen tehdy
a) prokáže-li žadatel, že naléhavě potřebuje jiný druh vozidla a že vyčerpal možnosti výměny,
b) vznikne-li přestavbou vyšší hospodářská hodnota (např. dosavadní vozidlo vyžaduje přestavbu pro poškozenou karosérii),
c) jestliže náklady na přestavbu nepřesahují 75 % pořizovací hodnoty nového vozidla.
Souhlas se udělí rovněž, vznikne-li přestavbou vozidlo, kde je odstraněna ruční práce při nakládce a vykládce. Souhlas není možno udělit k přestavbě vozidla na autobus a k přestavbě dodávkového nebo víceúčelového automobilu (STW, Combi) socialistické organizace na automobil osobní.
(3) K přestavbě na jiný druh pohonu je možno udělit souhlas jen tehdy, jde-li o změnu jakéhokoliv pohonu na pohon benzínový.
(4) Ze závažných hospodářských důvodů může okresní národní výbor uložit držiteli vozidla přestavbu vozidla na jiný druh vozidla nebo na jiný druh pohonu a současně rozhodnout o prodeji (převodu) zařízení, které sloužilo dosavadnímu pohonu.