§ 6
Záběh nových vozidel a vozidel po generální opravě a hospodaření s plášti
(1) Nová vozidla a vozidla po generální opravě se musí zajíždět podle podmínek stanovených touto vyhláškou tak, aby byla v dalším provozu zajištěna jejich největší hospodárnost a největší upotřebitelnost (příloha 5).
(2) Trvanlivost plášťů a duší závisí na jejich správném skladování, huštění, ošetřování, používání v provozu a na včasném provádění potřebných oprav. Držitelé vozidel jsou povinni pláště a duše skladovat, používat v provozu, hustit a vyřazovat podle přílohy 6 této vyhlášky. V této příloze se současně stanoví zásady pro třídění plášťů. Část II této přílohy stanoví, za jakých podmínek a v jakém rozsahu jsou dodavatelé povinni poskytnout záruku za pláště a jakým způsobem se vyřizují oznámené záruční případy.*)
(3) Plášťů se smí používat v provozu jen tak dlouho, aby bylo možno provést jejich hospodárné protektorování. Držitel vozidla je proto povinen odevzdat každý plášť k protektorování, dokud je vzorek běhounů znatelný i na nejvíce ojeté ploše pláště. Pláště, jejichž kostra je natolik poškozena, nebo jejichž celkový stav je tak špatný, že by jejich protektorování nebylo hospodárné, anebo použití protektorů v provozu bezpečné, využijí se bez protektorování. U pláště neběžného rozměru může být upuštěno od protektorování, jestliže s jeho dalším použitím v provozu nelze počítat.
(4) Pláště nové i ojeté, které držitel nemůže ve svém provozu použít, je povinen nabídnout k výkupu. Třídění ojetých plášťů zajišťuje odbytová organizace ministerstva chemického průmyslu přímo v závodech dopravních organizací, pokud čtvrtletně vyřazují více než 20 plášťů.
------------------------------------------------------------------
*) Vztahy mezi socialistickými organizacemi při dodávkách plášťů se řídí též vyhláškou č. 171/1958 Ú. l.