CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 119/1962 Sb. Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o hospodárnosti provozu silničních vozidel pro motorovou dopravu ODDÍL 4 - Způsob vyřizování záručních případů protektorovaných plášťů

ODDÍL 4 - Způsob vyřizování záručních případů protektorovaných plášťů

119/1962 Sb. Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o hospodárnosti provozu silničních vozidel pro motorovou dopravu

ODDÍL 4

Způsob vyřizování záručních případů protektorovaných plášťů

1. Protektorované pláště, které neujedou zárukou stanovený počet kilometrů a nejsou poškozeny nehospodárným ošetřováním v provozu, reklamují se u podniku, který protektor dodal.

2. Na uznané reklamace poskytuje dodavatel tuto náhradu:

a) Byl-li protektor uznán pro výrobní vadu za nezpůsobilý k jízdě, nahradí jej dodavatel (výrobce) držiteli novým protektorem stejné rozměrové a klasifikační skupiny, a to pouze tehdy, neujel-li protektor více jak 50 % záručních kilometrů, jinak za úhradu té části hodnoty protektorů, která odpovídá počtu neujetých záručních kilometrů,

b) byl-li protektor uznán pro výrobní vadu za vadný a je schopen opravy, je opraven na náklad výrobce a vrácen vyplaceně zpět držiteli; protektor zůstává dále v původní záruce, do které se nevčítá doba od podání reklamace do vrácení pláště z opravy,

c) náhradu za uznané reklamace poskytne dodavatel (výrobce) nejpozději do 6 týdnů po rozhodnutí reklamační komise a plášť odešle vyplaceně na adresu reklamujícího.

3. Reklamující je povinen zaslat reklamované pláště řádně očištěné s řádně vyplněným reklamačním dotazníkem. Pláště neodpovídající těmto podmínkám nebudou přijaty a vrátí se na náklad reklamujícího zpět. Tím nejsou dotčena práva odběratele reklamovat, splní-li dodatečně tuto povinnost.

4. Výrobce protektoru je oprávněn přezkoumat údaje v dotazníku. Důvodem k zamítnutí reklamace je i provozní poškození prokazatelně zjištěné, i když bylo zatajeno nesprávným vyplněním dotazníku.

5. Reklamující obdrží písemné vyrozumění o výsledku provedené reklamace.

6. Reklamace vad včetně vymezení požadavku odběratele musí být podány písemně; ústní nebo telefonické reklamace jsou právně bez významu.

7. Nesouhlasí-li reklamující s výsledkem reklamačního řízení, má právo podat námitky u vývojové skupiny opravářských služeb místního hospodářství v Gottwaldově-Malenovicích. Tím nejsou dotčena práva odběratele uplatnit svá práva u arbitráže a jde-li o práva občanů, u soudu.

------------------------------------------------------------------