CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 111/2005 Sb.m.s. Sdělení o Dohodě evropského spolupracujícího státu mezi Českou republikou a Evropskou kosmickou agenturou Kapitola IV - Funkce předsedy a řízení

Kapitola IV - Funkce předsedy a řízení

111/2005 Sb.m.s. Sdělení o Dohodě evropského spolupracujícího státu mezi Českou republikou a Evropskou kosmickou agenturou

Kapitola IV

Funkce předsedy a řízení

4.1 Předseda řídí jednání Výboru podle ustanovení tohoto řádu, a udržuje během jeho schůzí pořádek. Prohlašuje každou schůzi za zahájenou a ukončenou, řídí diskuse a jeli to nutné, shrnuje jejich průběh a závěry, zajišťuje dodržování tohoto jednacího řádu, uděluje a odnímá slovo, rozhoduje o otázkách pořadu, předkládá návrhy k hlasování a oznamuje rozhodnutí. Předseda může navrhnout odložení nebo uzavření debaty nebo odložení či přerušení schůze. Před každým hlasováním předseda zjistí, zda je schůze usnášeníschopná podle níže uvedeného odstavce 4.10.

4.2 Nikdo se neujme slova, dokud nejprve nezíská souhlas předsedy. Podle ustanovení odst. 4.3 vyzve předseda řečníky v pořadí, ve kterém požádali o slovo. Předseda může vyzvat k pořádku řečníka, jehož poznámky nemají žádnou souvislost s projednávanou záležitostí.

4.3 Během schůze může delegát ES státu předložit procedurální poznámku. Předseda o tomto návrhu okamžitě rozhodne. Proti rozhodnutí předsedy se může kterýkoliv delegát odvolat, a v takovém případě bude toto odvolání projednáno a předloženo k hlasování. Pokud nebude odvolání podpořeno většinou přítomných a hlasujících delegací, zůstane rozhodnutí předsedy platné. Delegáti, kteří se vyjadřují k procedurální poznámce, se nesmějí zabývat obsahem projednávaného bodu pořadu.

4.4 Priorita přede všemi jinými návrhy bude dána, v následujícím pořadí, návrhům na:

(a) přerušení schůze,

(b) ukončení schůze,

(c) odložení diskutované otázky,

(d) ukončení debaty o diskutované otázce.

4.5 Jakýkoliv návrh ve své konečné podobě bude předložen k hlasování. Pokud o to některý delegát požádá, bude návrh předložen schůzi písemně. V takovém případě předseda návrh schůzi nepředloží, dokud delegáti, kteří si to přejí, neobdrží text návrhu.

4.6 Kdykoliv bude předložena změna návrhu, bude tato změna nejprve dána k hlasování. Pokud budou předloženy dvě nebo více změn, Výbor bude nejprve hlasovat o té změně, o níž předseda rozhodne, že je svou podstatou nejdále od původního návrhu. Tam, kde přijetí jedné změny jednoznačně znamená odmítnutí jiné změny, nebude již tato jiná změna dána k hlasování.

4.7 Kterýkoliv ES stát může požádat, aby se hlasovalo odděleně o jednotlivých částech pozměňovacího návrhu. Jestliže se tato žádost setká s námitkou, bude se o návrhu na rozdělení návrhu hlasovat.

4.8 Jestliže o to některý ES stát požádá, bude Výbor následně hlasovat o konečném znění pozměněného návrhu.

4.9 Budou-li předloženy dva nebo více návrhů týkající se jedné a téže věci, budou tyto návrhy, pokud Výbor nerozhodne jinak, dány k hlasování v pořadí, ve kterém byly předloženy. Po každém hlasování může Výbor rozhodnout, zda-li bude hlasovat o dalším návrhu či nikoliv.

4.10 Jakmile se stanou tato pravidla plně použitelnými podle ustanovení výše uvedeného odst. 3.12., bude pro dosažení kvora nezbytná přítomnost zástupců z většiny ES států.