3. Vyhodnocení zjištěných jevů
3.1. Vozovka komunikace (včetně krajnice)
Vyhodnocení zjištěných jevů je zpravidla v systémech hospodaření s vozovkou.
Stanoví se návrhová úroveň porušení v závislosti na dopravním zatížení komunikace a jejím dopravním významu.
Měření a vyhodnocení je prováděno schválenými typy měřicích přístrojů v souladu s doporučenými ČSN uvedenými pod č. 53, 54 a 55 v příloze č. 1. V odůvodněných případech musí být měření doplněno sondami do konstrukce vozovky a laboratorními zkouškami zabudovaných materiálů.
Při souběhu dvou a více poruch je vždy upřednostněna porucha nejzávažnější.
Na základě zjištěných hodnot charakteristik provozní způsobilosti a nebo rozsahu jednotlivých poruch vozovky se vozovka rozdělí do homogenních sekcí zatřídí do pěti klasifikačních stupňů a rozhoduje se o způsobu údržby nebo opravy.
Údržbu (běžnou i souvislou) nebo opravu lze většinou navrhnout více variantami technologií. Jejich výběr je závislý především na ekonomickém posouzení.
3.2. Mostní objekty
Vyhodnocení zjištěných jevů a návrh opatření se provádí podle závazné ČSN 73 6220 a doporučené ČSN 73 6221.
3.3. Zemní těleso komunikace, odvodňovací zařízení a další objekty mimo mostních
Navržená opatření odpovídají klasifikaci stavebního stavu dle bodu 2.3.
I. výborný - žádná opatření
II. vyhovující - běžná údržba dle plánu
III. dobrý - běžná nebo souvislá údržba, zařazení
do plánu oprav
IV. nevyhovující - provedení opravy nebo souvislé
údržby
V. havarijní - okamžité provedení opravy,
rekonstrukce, dopravně-organizační
opatření
Opatření, s výjimkou havarijního stavu, jsou zapracována do harmonogramu prací na příští období.
3.4. Další součásti a příslušenství komunikace
Na základě zjištěných skutečností je upřesňován harmonogram prací správce komunikace.
------------------------------------------------------------------