2. Způsob záznamu sledovaných jevů
2.1. Vozovka a těleso komunikace (včetně krajnice)
U poruch je sledován jejich rozsah (plocha, délka) a umístění na vozovce. Jevy zjištěné v průběhu hlavní prohlídky jsou doplněny o dostupné údaje proměnných parametrů (drsnost, podélná a příčná nerovnost, zbytková životnost), změřené a vyhodnocené na základě příslušných ČSN uvedených v příloze č. 1.
2.2. Mostní objekty jsou sledovány podle závazné ČSN 73 6220 a doporučené ČSN 73 6221.
2.3. Zemní těleso komunikace, odvodňovací zařízení a další objekty mimo mostních
Je evidován jejich výskyt, umístění (poloha a délka), stavebně technický stav a funkčnost.
Klasifikace stavebně technického stavu
I. výborný
bez zjevných vad
II. dobrý
drobnější vady neovlivňující funkčnost a bezprostředně
ani životnost
III. vyhovující
závažnější poruchy mající částečný vliv na funkčnost a
bez provedení údržby či opravy také na životnost
IV. nevyhovující
závažné poruchy, téměř znemožňující funkčnost, životnost
je minimální
V. havarijní
prvek je nefunkční, životnost je nulová
2.4. Další součásti a příslušenství komunikace Je evidován jejich výskyt, umístění (poloha, resp. délka) a technický stav. Skutečný stav je kontrolován s údaji v pasportu. Zvýšená pozornost je věnována stavu dopravního značení a dopravního zařízení.